شناسهٔ خبر: 33075554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«معامله با خدا» شهدای مدافع حرم را عزيز كرد

همسر شهید فانوسی شهدای مدافع حرم را تاجرترین افراد دانست و گفت: شهدای مدافع حرم با خدا معامله کرده و همه هستی خود را در این راه ریختند که این بالاترین تجارت‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

همسر شهید مدافع حرم محسن فانوسی با اشاره به‌ ویژگی بارز این شهید والامقام اظهار کرد: در دست‌نوشته‌های شهید فانوسی آمده است «در هر مقام و منصبی که هستی بنده باش و بندگی کن» و این خلاصه‌ای از رفتار مخلصانه و فروتنی ایشان بود.

سمیرا حمیدی‌نامدار ضمن تأکید بر احترام به پدر و مادر خاطرنشان کرد: برخورد مناسب با همکاران و اعتقاد راسخ به اینکه خدا در همه حال ناظر بر اعمال آدمی است، شیوه‌ای مهندسی‌ شده بود که شهید در همه حال به آن پایبند بود و در نهایت نیز به مقام والای شهادت رسید.

وی واسطه آشنایی خود و همسرش را شهید مهدی رضایی رستگار (از شهدای سال 1385 در منطقه پاوه و عضو گروه تفحص شهدا) عنوان کرد و گفت: در جلسه اول خواستگاری، شهید فانوسی تأکید داشت که من کسی را به‌ عنوان شریک زندگی می‌خواهم که به دین و اعتقاداتم کمک کند و خود نیز به دیانت او کمک کنم.

همسر شهید فانوسی با بیان اینکه شهید فانوسی در جلسه اول سخن از جانباز و شهید شدن به میان آورد اظهار کرد: در صبحت خواستگاری ما هیچ صحبتی از مادیات نشد، اگر در آن ایام از آینده زندگی و شهادتش مطلع بودم، باز هم با کمال اطمینان حاضر به زندگی مشترک با او بودم.

وی ادامه داد: طی 12 سال زندگی مشترک با شهید فانوسی، بسیاری از اوقات در مأموریت بود و شاید به‌ طور کل بیش از سه سال در کنار یکدیگر نبودیم، اما خیر و برکتی که از فعالیت‌های او نصیب زندگی ما می‌شد کم‌نظیر بود.

حمیدی‌نامدار با بیان اینکه آخرین مأموریت او به سوریه را حتی مادرش هم نمی‌دانست و فقط من می‌دانستم گفت: رازداری همسران شهدا از مسائل پراهمیت است.

وی تصریح کرد: مهریه من حج بود و شهید به من می‌گفت شاید توانایی نداشته باشم که تو را به زیارت‌ خانه خدا ببرم، اما از خدا خواسته‌ام که هر سال به مشهد برویم.

همسر شهید فانوسی با اشاره به اینکه پیش از آخرین مأموریت او که با شهادتش همراه بود، به فاصله‌ کمی از سفر قبلی مجدداً مرا به مشهد آورد یادآور شد: در آنجا بود که از مأموریت سوریه و دفاع از حریم حضرت زهرا(س) و حضرت رقیه(س) برایم گفت.

وی افزود: وقتی خطاب به شهید گفتم که شما مأموریت‌های زیادی رفته‌ای و کمی هم در کنار بچه‌ها باش، با تاکید تمام به من گفت که هر دو فرزند من فدای سر بسیاری از بچه‌هایی که در سوریه و در جوار حرم حضرت زهرا(س) و رقیه (س) در معرض تهدید قرار دارند، این حرف نشان از استقامت و ایمان شهید در مسیر رستگاری بود.

حمیدی‌نامدار در پایان شهدای مدافع حرم را تاجرترین افراد دانست و گفت: گاهی ما ارزش خودمان را با درهم و دینار می‌سنجیم، ولی شهدای مدافع حرم با خدا معامله کردند و همه هستی خود را در این راه ریختند و این بالاترین تجارت‌هاست.

انتهای پیام/89003/  10

نظر شما