شناسهٔ خبر: 33075038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فضیلت‌های بی‌پایان شب‌های قدر

علی‌الله‌سلیمی-دبیرتحریریه: شب‌های با فضیلت قدر در راه است و بهترین فرصت برای نزدیکی دل‌ها به معبود وطلب آمرزش گناهان و سبک کردن دل‌ها و فراهم کردن توشه‌ای معنوی برای روزهای دیگر سال.

صاحب‌خبر -

این شب‌های عزیز متفاوت‌تر از همه شب‌های سال است و حتی با شب‌های دیگر ماه مبارک رمضان هم فرق دارد. شب‌های رحمت و نور است و استجابت دعاها. در این روزها که در آستانه شب‌های نورانی قدر قرار داریم همه مؤمنان برای این لحظه‌های با استجابت برنامه دارند، دراین‌باره فکر و اندیشه کرده‌اند و هرکسی متناسب با دیدگاه و شرایط خود در افکار و آرزوها و اعمال خودش به یک جمع‌بندی نسبی هم رسیده است. از این شب‌های پر فیض قدر می‌توان به‌عنوان فرصتی یاد کرد که مردم در عمومی‌ترین مکان‌ها با شخصی‌ترین اهداف و نیت‌هایشان حضور پیدا می‌کنند. در این شب‌های عزیز و نورانی در هر سوی شهر که چشم بگردانی نور و روشنی می‌بینی و بیداری افرادی که با خالق خود راز و نیاز می‌کنند.

مساجد شهر در این شب‌ها میزبان عاشقان رازونیاز با معبود است و لحظات معنوی ماندگاری بسیاری در این شب‌ها در مساجد ثبت می‌شود تا توشه معنوی مؤمنان در طول سال باشد. در شب‌های قدر همه آدم‌هایی که در دنیاهای گوناگون سیر و زندگی می‌کنند در یک مکان واحد، مساجد که متعلق به پرودگار است، گرد هم می‌آیند و اعمال شب قدر را به‌جای می‌آورند تا فارغ از دیدگاه و شیوه‌های متفاوت زندگی که در طول سال دارند، با معبود به راز و نیاز بپردازند و از خدای خود بخواهند که سرنوشت بهتری برای آنها در طول سال رقم بزند. هر گوشه از مساجد در این شب‌های بافضیلت شاهد صحنه‌های زیبا و معنوی ماندگاری است. در گوشه‌ای گروهی را می‌بینی که نماز می‌خوانند و در گوشه‌ای دیگر گروهی را می‌بینی که قرآن می‌خوانند. افرادی را هم می‌بینی که آن گوشه، وسط قرآن خواندن اشک از گوشه چشماشان سرازیر می‌شود. دیگری چنان نماز می‌خواند که گویا آخرین شب عمرش است. چنین صحنه‌های معنوی به یادماندنی را فقط می‌شود در شب‌های عزیز و نورانی قدر شاهد بود. باشد که همه ما هم با حضور خود در مساجد محله و به جا آوردن اعمال شب‌های قدر، به سهم خود از فضیلت‌های این شب‌های مبارک و نورانی بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها:

نظر شما