شناسهٔ خبر: 33074441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

هفته آینده؛

2 وزیر دولت، مهمان کمیسیون‌های مجلس هستند

دو وزیر کابینه دولت هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بررسی مسائل مختلف به کمیسیون‌های تخصصی می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

برنامه کاری نمایندگان در کمیسیون تخصصی اصل 90 قانون اساسی، نشست با استاندار آذربایجان غربی برای بررسی پرونده‌های مطرح‌شده، بازدید از سامانه جامع مبارزه با قاچاق کالا، نشست هیئت رئیسه و نشست کمیته فرهنگی برای بررسی شکایات و پرونده‌های مطرح‌شده است.

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و طرح الحاق یک تبصره به بند ب ماده ۳۴ این قانون، بررسی نحوه اجرای بند ه تبصره دو قانون بودجه ۹۸ در خصوص نحوه واگذاری باشگاه‌های ورزشی با حضور وزارت ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها را در دستور دارند.

کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات هم طرح سؤال علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائم‌شهر از محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات، انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، قرائت گزارش اعمال ماده ۲۳۴ مدارس خارج از کشور و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان متقاضی و رئیس دانشگاه آزاد را در دستور کار دارد.

کمیسیون اجتماعی مجلس هم طرح اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح الحاق یک بند به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی می‌کند.

در کمیسیون تخصصی اقتصادی، گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی و ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم به موضوع فلسطین و شرایط دنیای اسلام در آستانه روز جهانی قدس با حضور سفیر فلسطین در ایران، نمایندگان جنبش اسلامی فلسطین و سازمان جهاد اسلامی فلسطین می‌پردازد.

کمیسیون انرژی ادامه بررسی گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۶ در حوزه وزارت نفت را در دستور کار دارد.

کمیسیون برنامه و بودجه هم اقدامات اجرایی به‌عمل‌آمده در اجرای جز دو بند و تبصره پنج قانون بودجه ۹۸ و بند (ز) تبصره ۷ قانون بودجه ۹۸ را بررسی می‌کند.

در کمیسیون تخصصی بهداشت، وضعیت آموزش سالمند در مقاطع مختلف، بررسی طرح حمایت و تشویق مطلعان مفاسد اداری و اقتصادی، بررسی طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا بررسی می‌شود.

کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها به بررسی ایرادهای شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات می‌پردازد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس با دعوت از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پنج سؤال از وی را مطرح می‌کند و کمیسیون فرهنگی هم بحث و بررسی پیرامون ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های اداری با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط را در دستور دارد.

کمیسیون قضائی و حقوقی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری، بررسی طرح اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت و بررسی طرح اصلاح ماده ۴۳ قانون حمایت خانواده را بررسی می‌کند و در کمیسیون کشاورزی، گزارش مبارزه با زوال مرکبات در دستور کار است.

انتهای پیام/4034/پ

نظر شما