شناسهٔ خبر: 33073308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مهاباد:

نيروهاي مسلح مايه عزت و سرافرازي ملت ايران هستند

مهاباد- ايرنا- امام جمعه مهاباد گفت: نيروهاي مسلح با پاسداري از آرمان هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، مايه عزت و سرافرازي ملت ايران هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايرنا، ماموستا عبدالسلام امامي روز پنجشنبه در آيين صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح مستقر در مهاباد اظهار داشت: نيروهاي مسلح ايران اسلامي افتخار دارند كه هم اكنون پرچم اسلام را برافراشته و از عزت و بزرگي اسلام دفاع مي كنند و اين مايه افتخار ما ايرانيان است.
وي اضافه كرد: در دوران جنگ تحميلي نيز نيروهاي مسلح كشورمان جانانه وارد ميدان شدند و با تجهيزات كم و دستاني خالي در مقابل ارتشي تا بن دندان مسلح، مقاومت و پايداري كردند.
وي افزود: داستان رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس براي نسل هاي آينده نيز درس حماسه و ايثار خواهد بود و ما به اين همه فداكاري و از خودگذشتگي افتخار مي كنيم.
در ادامه اين مراسم باشكوه، شركت كنندگان با حضور بر سر مزار شهداي دوران جنگ تحميلي، با غبارروبي و گلباران مزار شهيدان والامقام ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداي گلگون كفن اين شهرستان اداي احترام كرده و ياد و خاطره آنان را گرامي داشتند.
همايش دوچرخه سواري، آذين بندي و نصب پارچه نوشته در معابر و سردرب ادارات با موضوع آزادي خرمشهر و ديدار مسوولان با خانواده هاي معظم شهدا از ديگر برنامه هاي سالروز آزادي خرمشهر در مهاباد است.
آزادسازي خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 پس از 578 روز اشغال و در پي مرحله چهارم عمليات بيت المقدس محقق شد كه در جريان اين آزادسازي حدود 16 هزار نيروي عراقي كشته و زخمي شدند و همچنين 19 هزار نفر ديگر نيز به اسارت نيروهاي ايراني درآمدند.
آزادسازي خرمشهر از لحاظ نظامي نقطه عطفي در تاريخ جنگ تحميلي بود به طوري كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سوم خرداد را در تقويم رسمي ايران به عنوان روز مقاومت، ايثار و پيروزي نامگذاري كرد.
مهاباد در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و بيش از 750 نفر شهيد را تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.
3020/ 9903/2093

نظر شما