شناسهٔ خبر: 33073301 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در رمضان

71548

برخی از نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران همزمان با ماه مبارک رمضان و افزایش تفریحات شبانه، با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند؛ البته بر اساس برنامه‌های اعلام‌شده، بسیاری از گالری‌های پایتخت ترجیح داده‌اند که در این مدت نمایشگاه‌های کمتری را برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

بر این اساس، تاریخ افتتاح بسیاری از نمایشگاه‌های هنری تهران در تاریخ ۲۴ خرداد ماه اعلام شده است و برخی از گالری‌ها در این مدت هیچ برنامه‌ای ندارند.

ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه
(دوم و سوم خرداد ماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند:

***

نمایشگاه چیدمان در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی چیدمان مونا آقابابایی با عنوان «مطالعه در سطح» با همکاری گالری امروز اصفهان از روز جمعه (سوم خرداد ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۲۰ خرداد نیز ادامه دارد.

ساعات بازدید این نمایشگاه با در نظر گرفتن ماه مبارک رمضان، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

***

نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری شلمان

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «در ستایش طبیعت» و به کیوریتوری اکرم پیله چیان روز جمعه (سوم خرداد ماه) در گالری شلمان افتتاح می‌شود و تا هشتم خرداد ماه نیز ادامه دارد.

آثار صفورا استکی، افسانه عضدی نیا، اکرم پیله‌چیان، مهدیار شیرقاضی، زهرا دروگر، یاسمن اخوی‌زاده، مهشید زحمتکش، الهام شیران، هانیه شیخ‌احمدی، سوده شیدا، علیرضا علیزاده، زهرا واحدی، نسیبه صادق‌نژاد، علی فلاح، آمنه گلی‌خطیر، فریده محمدی، مریم محمد علیپور، اکرم بهجت، مرجان مرشدزاده، عسل همتیان، فاطمه مهدیزاده صابر، فاطمه رسا و اصغر کفشچیان مقدم در این نمایشگاه ارائه شده است.

گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

***

«ری‌سایکل‌بین» در گالری ویستا

نمایشگاه انفرادی مریم کوهستانی با عنوان «ری‌سایکل بین» در روزهای پنجشنبه و جمعه (دوم و سوم خرداد ماه) در گالری ویستا برگزار می‌شود.

کوهستانی، هنرمند مجسمه‌ساز درباره این نمایشگاه به ایسنا توضیح داده است که اشیای یادگاری که از نمایشگاه قبلی «ری‌سایکل‌بین» باقی ماندند، قرار است در نمایشگاه دوم در تاریخ دوم و سوم خردادماه با فرمتی جدید به نمایش گذاشته شوند. این بار از مخاطبان خواسته‌ام که یادگاری‌های من را با خودشان ببرند و در ازای آن هیچ پولی هم پرداخت نکنند؛ اما باید در ازای هر چیزی برمی‌دارند، یک یادگاری از خودشان را به جا بگذارند. این یادگاری می‌تواند هر چیزی باشد، اما مخاطب باید اطلاعات شیء را که می‌دهد را نیز در اختیار ما بگذارند. در واقع آن شیء باید حتماً دارای شناسنامه و حافظه باشد.

این هنرمند مجسمه‌ساز یادآور می‌شود: تصویر و نام این اشیا، نام کسی که شیء را داده و اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشته است نیز در یک کتابچه چاپ می‌شود. همچنین در کتاب دیگری آدرس ایمیل، فیس‌بوک و در صورت تمایل شماره تماس کسانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند نیز ثبت خواهد شد که بتوانیم در آینده با آنها در ارتباط باشیم.

کوهستانی درباره سرنوشت این یادگاری‌ها می‌گوید: این اشیا، ۱۵ خرداد ماه در کشور فرانسه نمایش گذاشته خواهد شد. در آنجا نیز مخاطبان اشیای یادگاری خودشان را با اشیای یادگاری مردم ایران جابه‌جا می‌کنند و آنها نیز خاطرات و اسناد خودشان را در اختیار ما می‌گذارند. سپس یادگاری‌های کشور فرانسه به آلمان خواهد رفت و بار دیگر این فرآیند تکرار می‌شود. اگر بتوانیم یک اسپانسر پیدا کنیم این فرآیند باز هم ادامه پیدا خواهد کرد و می‌تواند در کل جهان تکرار شود تا شاید روزی کسی یادگاری که در این نمایشگاه به جا گذاشته، بار دیگر به دستش برسد.

***

نمایشگاه گروهی «خرمشهر +۳۰» در گالری فرمانفرما

نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» به کیریتوری فریدون فربود، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه در گالری فرمانفرما برگزار می‌شود.

آثار هنرمندانی همچون پیمان ابدالی، سعیده افروخته، آرمین امیریان، بهروز بادروج، رودابه باقری‌نژاد، ساسان توکلی فارسانی، محسن راستانی، امید شلمانی، احسان ضیایی، جاسم غضبانپور، محمد فرنود، بهرام محمدی‌فر، مهدی مقیم‌نژاد در این نمایشگاه ارائه شده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «خرمشهر +۳۰» روز جمعه (۲۷ اردیبهشت) ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

***

نمایشگاه نقاشی در گالری اثر

نمایشگاه انفرادی نقاشی جواد مدرسی با عنوان «ناسازه ۲»، از روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) در گالری اثر افتتاح شد و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد.

ساعات بازدید از این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۲۰ و جمعه ۱۶ تا ۲۰ فراهم است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری اثر در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶ واقع شده است.

***

نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و عکس در گالری «شیرین»

نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و عکس با عنوان «نئواکسپرسیونیسم در هنر معاصر ایران» تا ۲۲ خرداد در گالری شیرین برپاست.

این مجموعه توسط فرناز محمدی گردآوری شده است.

گالری شیرین در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

***

«حماسه‌آفرینان شاهنامه» در گالری پل

نمایشگاه انفرادی نقاشی فاطمه پشنگ پور با عنوان «حماسه آفرینان شاهنامه» روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) در گالری پل افتتاح می‌شود و تا سوم خرداد ماه نیز ادامه دارد.

گالری پل در سید خندان، خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک ۳۴، طبقه همکف واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است. افتتاحیه نمایشگاه «حماسه‌آفرینان شاهنامه» نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار می‌شود. گالری پل شنبه‌ها تعطیل است.

***

نمایشگاه نقاشی در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی نقاشی بابک کبود با عنوان «گرد قبران» روز جمعه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در گالری طراحان آزاد برگزار می‌شود و تا هفتم خرداد ماه نیز ادامه دارد.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است. گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام

نظر شما