شناسهٔ خبر: 33073167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ساندرز: جنگ با ایران فاجعه کامل است

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پس از پایان نشست اطلاعاتی کنگره درباره ایران، عنوان داشت که مردم آمریکا باید به صراحت اعلام کنند که مخالف جنگ با ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سناتور «برنی ساندرز» با انتشار پیامی ویدئویی در صفحه خود در توئیتر که مربوط به شب گذشته و بعد از پایان نشست اطلاعاتی کنگره درباره ایران است، اعلام کرد: ما برای جنگ در ویتنام دروغ گفتیم و این دروغ موجب کشته شدن ۵۹ هزار نفر شد. درباره عراق در سال ۲۰۰۳ نیز دروغ گفتیم و مدعی شدیم که این کشور تسلیحات کشتارجمعی در اختیار دارد و این جنگ موجب کشته شدن دست کم چهار هزار نفر از نیروهای شجاع آمریکایی و هزاران نفر از مردم شده و بسیاری از مردم منطقه را بی خانمان و آواره کرد و من فکر می‌کنم که اغلب مردم آمریکا این دروغ‌ها را می‌دانند.

ساندرز در ادامه گفت: معتقدم که جنگ با ایران یک فاجعه کامل خواهد بود که بسیار بدتر از جنگ با عراق است. امیدوارم مردم آمریکا این را به کاخ سفید بگویند که مخالف جنگ با ایران چه بصورت یک جانبه و چه بصورت چند جانبه هستند. باید به این رئیس جمهور (ترامپ) قانون اساسی آمریکا را یادآور شویم. برخی از ما این را در مدارس می آموزیم که این کنگره است که در مورد جنگ آمریکا با کشوری دیگر تصمیم می‌گیرد نه رئیس جمهور.

نظر شما