شناسهٔ خبر: 33073028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از آیین زیبای همدلی

گلریزان؛ جشنی که آبرو می‌خرد/ 328 زندانی جرائم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک‌های مردم هست

گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرائم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در عرصه خبر گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که هر چه بزرگ و توانمند هم که باشی نوشتن برات سخت می‌شود نمی‌توانی و نمی‌دانی از کدام یک بنویسی. نمی‌توانی دلت را با رشته احساسات یکی کنی و در این حال است که نوشتن و وصف کردن برایت سخت می‌شود. 

وقتی می‌خواهی از کودکی بگویی که از غم دوری پدر شبها در خواب صحبت می‌کند و عکس پدر را می‌بوسد یا نه وقتی قرار است که از مادری بگویی که برای فرزندانش هم مادر و هم پدر است و دستان پینه بسته‌اش حکایت از این دارد که بار یک زندگی را خود به تنهایی بر دوش می‌کشد.

وقتی قرار است از پدر و مادر مریض و سالمندی بنویسی که تنها آروزی زنده ماندنشان آزاد شدن فرزندش از زندان است. وقتی قرار است از تازه عروسی بنویسی که جهیزیه خود را می‌فروشد تا همسرش در بندهای زندان نباشد.

 

 

آری اینها قصه نیست بلکه مشکلات و دردهایی است که مردم این شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند،  مشکلاتی که من و تویی که همیشه ادعای مهربانی و عاطفه داریم اما چه خاموش از کنار کودکانی می‌گذریم که نیازمند کمک هستند.

گاهی هر چقدر هم که بلند و بزرگ باشی باید خم شوی تا دست یکی را بگیری تا او را بلند کنی.

گلریزان ریختن گل زندگی و امید برای ناامیدان و نیازمندان است

گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرائم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.

در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه عصر روز گذشته برگزار شد تا باری دیگر مردم خیر استان کردستان نشان دهند که برای آزادی زندانیان و خوشحالی خانواده هایشان هیچگاه دست روی دست نخواهند گذاشت.

خیرین و نیکوکاران با کمک یکدیگر به آزاد کردن زندانیان نیازمندی که ممکن است حتی برای ۵۰۰هزارتومان در بند باشند، کمک می‌کنند.

دیدن این مراسم هم حال و هوای خاص خود را دارد، همه در این بزم مهربانی حاضرند جانشان را به بالاترین قیمت بفروشند تا به نفع آزادی زندانیان و خوشحالی خانواده هایشان هزینه شود.

 

328 زندانی جرائم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک های مردم هستند

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کردستان گفت: در حال حاضر 328 زندانی جرائم مالی غیر عمد در حال تحمل حبس در زندان های استان هستند که برای آزادی چشم به دستان مردم خیر کردستان دارند.

علی رشیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن گل‌ریزان که با حضور مسئولان و خیران نیک‌اندیش استان کردستان در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ستاد دیه استان کردستان از سال 80 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده که تاکنون زمینه آزادی دو هزار و 916 زندانی جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال 96 تعداد 277 زندانی با جمع‌آوری مبلغ 16 میلیارد و 215 میلیون تومان از حبس آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که این تعداد در سال گذشته نیز با جمع‌آوری 16 میلیارد و 637 میلیون تومان 201 نفر بود.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان ادامه داد: رقم قابل توجهی از این میزان را شکات از حق و حقوق خود گذشت کردند و در سال 96 شکات مبلغ هفت میلیارد و 967 میلیون تومان و در سال 97 نیز مبلغ هفت میلیارد و 712 میلیون تومان را به زندانیان بدهکار بخشیدند.

رشیدی یادآور شد: همچنین از مبالغ ذکر شده سال 97 یک میلیارد و 72 میلیون تومان و در سال 96 نیز یک میلیارد و 401 میلیون تومان آن توسط ستاد دیه استان از محل جمع‌آوری جشن‌های گل‌ریزان تأمین شد و یک میلیارد و 623 میلیون تومان در سال 97 و یک میلیارد و 215 میلیون تومان نیز از محل کمک ستاد دیه کشور تأمین شد که به صورت بلاعوض پرداخت شد.

جشنی برای عرضه دل‌های مهربان

مسوولان، بازاریان، کارمندان، دانش‌آموزان، زنان و مردان، سالمند و جوان جشن گلریزان را به جشن بخشش و مهر ریزان مبدل کردند و امید را به دلهای خانواده زندانیان هدیه دادند.

محفل ۱۶ رمضان سال ۱۴۴۰ علاوه بر اجرای خوانندگان نامدار سنندج برای شادی دلهای مردم خیر و نیک‌اندیش کردستان با حضور هنرمندانی همچون فردین صادق ایوبی و صابر صابر همراه بود که آثار خود را در این مراسم جشن برای کمک به خانواده زندانیان غیرعمد به مزایده گذاشتند.

اینجا میدان سبقت گرفتن است، سبقت نیکی و خیر و خوبی از هم، صف کشیده‌اند تا امید دلهای خانواده زندانیان جرائم غیرعمد را زنده نگه دارند و با حضورشان دلگرمیشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما