شناسهٔ خبر: 33072953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافقت پنهانی جمهوری‌خواهان با استیضاح ترامپ

«جاستین آماش» نماینده جمهوری‌خواه میشیگان اعلام کرد برخی هم‌حزبی‌هایش در خفا اعلام کردند با او بر سر استیضاح دونالد ترامپ هم‌عقیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جاستین آماش» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد برخی هم‌حزبی‌هایش در خفا به او گفته‌اند با بیانیه درخواست او برای استیضاح دونالد ترامپ موافق هستند.

این نماینده میشیگان در گفتگو با سی‌ان‌ان اظهار کرد اعضای کنگره همچنان در حال بررسی گزارش رابرت مولر هستند و پیشنهاد داد این گزارش با دقت مطالعه شود. او در ادامه تاکید کرد «پس از توئیت من مبنی بر اینکه بهتر است این گزارش با دقت بیشتری بررسی شود، اکنون افرادی در حال خواندن با دقت گزارش مولر هستند».

آماش با اشاره به بخشی از گزارش مولر که به بررسی ممانعت ترامپ از اجرای عدالت پرداخته است، گفت: «جلد دوم (گزارش مولر) خود کاملا گویاست». او در ادامه افزود: برخی هم‌حزبی‌های من گفته‌اند در این زمینه کاملا با من هم‌عقیده هستند. فکر می‌کنم میان سرسری دیدن گزارش با خواندن و فهمیدن آن تفاوت هست.

آماش نخستین نماینده جمهوری‌خواهی است که معتقد است تحقیقات مولر نشان می‌دهد ترامپ باید استیضاح شود. او با انتشار یک توئیت مفصل این موضوع را مطرح ساخت و اظهار کرد گزارش مولر «چندین نمونه از اقدامات (دونالد ترامپ) را که نماد تمام عیار جلوگیری از اجرای عدالت است» نشان می‌دهد. او در توئیت خود نوشت: «آن‌ها معتقدند که او هیچ جرمی مرتکب نشده است. در واقع به دنبال تحقیقات رابرت مولر، جرم‌های زیادی آشکار شد. ترامپ به برخی از این جرم‌ها متهم شد و به برخی دیگر متهم نشد؛ اما در هر حال این جرم‌ها در گزارش مولر آورده شده است. آن‌ها می‌گویند کارشکنی در اجرای عدالت مستلزم جرمی اساسی است. اما در واقع کارشکنی در اجرای عدالت نیازمند یک جرم نیست».

با این حال، دونالد ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان آماش را متهم کردند که به دنبال کسب محبوبیت و تبلیغات است. رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به آماش در حساب توییتر خود نوشت: «یک بی‌عرضه کامل که فقط برای مطرح کردن نام خود از طریق بحث، با من و برخی از ایده‌های فوق‌العاده جمهوری‌خواهان مخالفت می‌کند. اگر او واقعا گزارش جانبدارانه مولر را که از سوی ۱۸ دموکرات خشمگین و بیزار از ترامپ تهیه شده، خوانده بود، متوجه می‌شد که این گزارش درباره اینکه تبانی نشده و در نهایت کارشکنی در اجرای عدالت صورت نگرفته، قاطعیت دارد».

اما آماش در دفاع از خود در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «کار من دفاع از قانون اساسی است. من اطلاعاتی را که می‌خواهم می‌گویم و این تبلیغات نیست».

بر اساس قوانین آمریکا، «جلوگیری از اجرای عدالت» می‌تواند به عنوان مبنایی برای استیضاح یک رئیس‌جمهور قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما