شناسهٔ خبر: 33072668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آزادی 320 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته با کمک خیرین، ستاد دیه و مدیریت خوب مدیرکل زندان‌ها، 320 زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی شب گذشته در مراسم جشن گلریزان با اشاره به اینکه انجام کارهای خیرخواهانه کار ارزشمندی است، گفت: اجر و پاداش این اقدامات خاپسیندانه در ماه مبارک رمضان در نامه اعمال همه خیرین ثبت می‌شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته زمینه آزادی 14 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده گفت: امیدواریم با کمک خیرین زمینه آزادی افراد بیشتری از زندان فراهم شود.

وی با اشاره به تعداد 560 زندانی جرائم غیرعمد اظهار کرد: با همه زندانیان دیدار چهره به چهره دارم.وقتی به زندان می‌روم تمام غصه‌های زندان روی دل من جمع می‌شود چرا که جوان‌ها و ظرفیت‌هایی در زندان هستند که هر کدامشان می‌توانند ظرفیت و پتانسلی برای جامعه و کشور باشند.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی بتواند از یک زندانی گره‌گشایی کند و این کار را انجام ندهد سکنی او جهنم است.

مزارعی با اشاره به اینکه کسانی که می‌توانند در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کنند در ماه خیر و برکت رمضان این کار را انجام دهند، گفت: برخی زندانیان با 4-5 میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای برخی زندانیان جرائم غیرعمد مانند زندانیان مهریه راهکاری دیده است، افزود: به همه خواهران و البته برادران توصیه می‌کنم مهریه گاهی به جای اینکه بنای تحکیم خانواده باشد موجب سستی خانواده می‌شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط زندان سخت است، گفت: 14 بانوی جرائم غیرعمد استان در زندان به سر می‌برند که سخت بودن شرایط زندان برای این بانوان سخت‌تر است که با مشارکت خیرین آمار زندانیان کاهش یابد که الحمدالله آمار هم پایین است.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته با همکاری خیرین، حمایت‌های ستاد دیه مرکز و مدیریت خوب مدیرکل سازمان زندان‌های استان 320 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

مزارعی در پایان از نگاه‌های مهربانانه ستاد دیه به استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: مردم در استان به لحاظ مالی مشکلاتی دارند و برای تامین معیشت خود ریسک کرده و کاری را شروع می‌کنند اما به مشکل برمی‌خورند.

انتهای پیام/82024

نظر شما