شناسهٔ خبر: 33072281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

به همراه ترجمه

دعای روز هفدهم ماه رمضان + نوشته

باشگاه خبرنگاران جوان

دعای روز هفدهم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، در دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اَللّـهُمَّ اهْدِنى فیهِ لِصالِحِ الاَْعْمالِ وَاقْضِ لى فیهِ الْحَوآئِجَ وَالاْمالَ یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَى التَّفْسیرِ وَالسُّؤالِ یا عالِماً بِما فى صُدُورِ الْعالَمینَ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ‌ ای خدا مرا در این روز به اعمال صالحه راهنمایی کن وحاجت‌ها و آرزوهایم را بر آورده ساز‌ای کسی که نیازمند به شرح وسئوال بندگان نیستی،‌ای خدایی که ناگفته به حاجات وبه سرائر خلق آگاهی بر محمد و آل اطهار او درود فرست.»

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا بصیری مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در تفسیر دعای روز هفدهم ماه رمضان گفت: در روز هفدهم یکی از درخواست‌های ما این است که خدایا ما را به سمت اعمال صالح هدایت کن. ما در مسائل اعتقادی، مانند خدا شناسی و پیامبر شناسی، باید به یقین برسیم و نباید تقلید کنیم. اما باید در اعمال صالح و کردار صالح تقلید کنیم، بشنویم و بخوانیم.

وی افزود: خدایی که ما او را به خدایی پذیرفتیم و قبولش کردیم، باید به ما بگوید اعمال صالح و کردار صالح انجام دهیم. خیلی مردم بعضی کار‌ها را انجام می‌دهند که به گمانشان عمل صالح است، در حالی که اینگونه نیست. عمل صالح در قرآن و روایات ما آمده؛ بنابراین در ماه رمضان طلب می کنیم، آن اعمالی که صالح و پسندیده هستند، در راس افعال ما قرار گیرند. خدایی نکرده به اعمالی متوجه نشویم که قرآن کریم می‌فرماید «يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا» خیال می‌کنند که کار این چنین انجام می‌دهند.

 

نظر شما