شناسهٔ خبر: 33072020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش حفتر به پیشنهاد آتش بس در دیدار با مکرون: با چه کسی می‌توان درباره آتش‌ بس گفتگو کرد؟ / شرایط مهیا نیست

فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در دیدار با رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد، شرایط در حال حاضر برای آتش بس در لیبی مناسب نیست. یک منبع آگاه گفت: حفتر به مکرون اطمینان داده که وی و نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی هرگز از صادرات نفتی که در شرق لیبی استخرج می‌شوند، استفاده نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در دیدار با رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد، شرایط در حال حاضر برای آتش بس در لیبی مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در ریاست جمهوری فرانسه، پس از دیدار خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اظهار کرد: اختلافی که امروز میان طرف‌های لیبیایی شاهد هستیم شدیدتر از هر زمان دیگری است.

وی افزود: هنگامی که مسئله آتش بس مطرح شد، حفتر ضمن رد این مسئله گفت: امروز با چه کسی می‌توان درباره آتش‌ بس گفتگو کرد؟

این منبع اظهار کرد، فرمانده ارتش ملی لیبی معتقد است دولت وفاق ملی لیبی(که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است) کاملا تحت فرمان شبه نظامیان است و شایسته نیست با نمایندگان این شبه نظامیان گفتگو کرد.

این منبع خاطر نشان کرد، ماکرون از حفتر خواسته اقدامی آشکار برای آتش بس انجام دهد و رئیس جمهور فرانسه عنوان داشته که گفتگوی سیاسی فراگیر اقدامی ضروری است و وی آماده این گفتگو در صورت مهیا بودن شرایط است.

منبع مذکور همچنین گفت: حفتر به ماکرون اطمینان داده که وی و نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی هرگز از صادرات نفتی که در شرق لیبی استخرج می‌شوند، استفاده نمی‌کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما