شناسهٔ خبر: 33071269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کتاب خاطرات همسر شهید سیدنورخدا موسوی منتشر می‎شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‍‌‌‌‌های دفاع مقدس لرستان خاطرات کبری حافظی، همسر شهید سیدنورخدا موسوی را جمع‌آوری کرده و در آینده نزدیک در قالب یک کتاب چاپ و منتشر می‎کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: حماسه سوم خرداد سرشار از آموزه‌ها و بهره‌ها بود،اولین عملیاتی که به دنیا نشان داد که اراده، میل و اعتقاد به جهاد تا چه سطحی است عملیات «بیت‌المقدس» بود.
وی با بیان این‌که روز سوم خرداد که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر است، یکی‌از روزهای مبارک است، ادامه داد: دشمنان ما با تمام توان برای از بین بردن ارزش‌های دینی و فرهنگی‌مان تلاش می‌کنند و در این راستا حتی کودکان ما را هدف قرار داده‌اند.
ناصرپور با اشاره به این مطلب که هر کشوری در بحث جنگیدن، رزم و دفاع از خود دارای یک استراتژک است، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ما به تنهایی با نیرو و امکانات محدود در مقابل 36 کشور ایستادیم.
وی ادامه داد: با وجودی‌که در اوایل دوران دفاع مقدس قبل‌از عملیات بیت‌المقدس، نیروی نظامی منسجمی نداشتیم اما با وحدت، همدلی و انسجام ملی، اراده به جهاد ایرانیان را به دنیا نشان دادیم و ثابت کردیم در قرن حاضر ما پیشتازان جهاد اسلامی هستیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر این نکته که ما الگوی سبک مدیریت اسلامی را برای جهانیان ارائه دادیم و این یک افتخار بزرگی است، تصریح کرد: ما دوست نداریم از جنگ تحمیل شده بر ما به‌عنوان جنگ یاد شود، ما دفاع مقدس داشتیم.
ناصرپور با بیان این‌که تقویت خداباوری، خودباوری و اعتماد به نفس‌مان در عملیات بیت‌المقدس و حماسه سوم خرداد برای ملت ما رخ داد، اضافه کرد: در عملیات بیت‌المقدس بن‌بست‌شکنی رخ نمود چراکه در آن شرایط همه فکر می‌کردند ما نمی‌توانیم در برابر ماشین جنگی عراق و 36 هزار نیرو مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات دنیا ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که هر تهدید فرصتی است و در درون هر فرصتی تهدیدی است، اظهارکرد: حمله نظامی عراق به ما، بحران امنیتی، دفاعی، سیاسی را در پی داشت چراکه همان زمان بنی‌صدر با رزمندگان ناهماهنگ بود و نمی‌‌گذاشت یگان‌های ما در ارتش وارد عمل شوند تا این‌که در اوج خفت از کشور فرار کرد و امام هم سیاسیت داخلی را اداره کردند و هم به جنگ پرداختند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که دشمن تصور می‌کند ما متکی به قدرت مادی هستیم در حالی‌که ما متکی به قدرت خداوند هستیم، گفت: دشمن در رسانه‌های خود بر علیه ما تبلیغ می‌کند و این تبلغات گاهی رنگ و بوی تهدید به خود می‌گیرد ولی در درون این تهدیدها برای ما فرصت ایجاد خواهد شد و عامل رشد ما تهدید است و دشمن این‌را نمی‌فهمد.
ناصرپور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زنان ایرانی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن پرداخت و افزود: زنان بودند که در هشت سال دفاع مقدس مردان‌شان را راهی مناطق جنگی می‌کردند. زنان بودند که فرزندان‌شان را به میادین نبرد می‌فرستادند شهدای ما اکثراً تا سن 22 سال بودند و امروزه هم جوانان ما مدافع حرم می‌شوند.
وی با اشاره به زحمات خانواده‌های جانبازان در رسیدگی به امورات فرد جانباز خانواده، گفت: کبری حافظی، همسر شهید سید نور خدا موسوی پس‌از 10 سال مجاهدت فی سبیل الله آن مرد بزرگ آسمانی را همراهی کردند تا زمان شهادت وی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‍‌‌‌‌های دفاع مقدس لرستان نیز خاطرات ایشان را جمع‌آوری کرده است و در آینده نزدیک در قالب یک کتاب چاپ و منتشر می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما