شناسهٔ خبر: 33070973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان (۷-۱۹)

درخواست لندن از ناتو برای مقابله جدی تر با حملات سایبری روسیه.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترين عناوين خبري 12 ساعت گذشته به شرح زير است:
امریکا
// رئیس جمهور آمریکا گفت: تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا «تلاشی برای زمین زدن» رئیس جمهور آمریکا بود. (خبرگزاری رویترز)
// وزیر خزانه داری آمریکا گفت: هنوز امیدوار است که آمریکا و چین بتوانند به میز مذاکره بازگردند؛ وزیر خزانه داری آمریکا همچنین گفت: روئسای جمهور دو کشور هم به احتمال زیاد در پایان ماه ژوئن با هم دیدار می‌کنند. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دموکرات‌های کنگره معتقدند دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در تلاش است یک موضوع غیرقانونی را از همه پنهان کند. (خبرگزاری رویترز)
// تحریم‌های شدید امریکا علیه ونزوئلا، سفیر این کشور را در ایتالیا مجبور به کناره گیری از مقام خود کرد. (خبرگزاری صدا و سیما)
// فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات خاورمیانه گفت: ما حمایت مالی از آنروا را متوقف کردیم چرا که این آژانس نتوانست انتظارات ما را برآورده کند. ­ (شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر)
// رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دونالد ترامپ فاقد اعتماد لازم برای کار با دموکرات‌ها در موضوع توسعه زیرساخت‌ها است. (خبرگزاری صدا وسیما)
//­ طوفان و گردوغبار در اوکلاهما دست کم سه قربانی گرفت. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)
// آمریکا خواستار برچیده شدن آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا UNRWA شد. (خبرگزاری فرانسه)

سازمان ملل متحد
// سازمان ملل متحد اعلام کرد در حمله یک گروه مسلح به غرب جمهوری آ‏فریقای مرکزی ۲۶ غیرنظامی کشته شدند. (خبرگزاری فرانسه)

ایران
// وزیر امورخارجه در توییتی با مصاحبه‌اش باسی‌ان‌ان اشاره کرد و نوشت: قرار است در گفت‌وگوی این هفته خود با شبکه سی‌ان‌ان، مواضع ایران بر سر مسائل مختلفی از جمله سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را توضیح دهم. (خبرگزاری صدا وسیما)
// دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ­گفت تفاوت زیادی بین اروپا و امریکا در مقابل ایران وجود ندارد فقط نوع بازی و روش ان‌ها متفاوت است. (خبرگزاری صداو سیما)

فرانسه
// کاخ الیزه اعلام کرد ژنرال حفتر به مکرون گفته است که شرایط برای آتش بس در لیبی مهیا نیست. ­ (خبرگزاری فرانسه)

سومالی
// پلیس سومالی اعلام کرد دست کم ۹ تن از جمله وزیر امور خارجه سابق این کشور روز چهارشنبه بر اثر انفجار خودروی انتحاری بمب گذاری شده نزدیک کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو کشته شدند. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)

جمهوری آفریقای مرکزی
// بنابر اعلام مأموریت محلی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی ۲۶ غیر نظامی در جریان حمله یک گروه مسلح به دو روستا واقع در شمال این کشور کشته شدند. (خبرگزاری فرانسه)

مکزیک
// مقامات مکزیک از کشته شدن یکی از مقامات دولتی این کشور بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در ایالت جنوبی گوئه ررو خبر دادند. (خبرگزاری آسوشیتدپرس)

لیبی
// رئیس دولت وفاق ملی لیبی تاکید هنوز می‌توان جلو خونریزی در لیبی را گرفت و به گفتگو‌ها امیدوار بود. (شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر)
// جنگنده‌های وابسته به نیرو‌های خلیفه حفتر مواضع نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در وادی الربیع در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند. (شبکه تلویزیونی الجزیره)

­انگلیس
// درخواست لندن از ناتو برای مقابله جدی تر با حملات سایبری روسیه (خبرگزاري فرانسه)
// نخست وزیر انگلیس برغم عقب نشینی از مواضع گذشته خود درباره برگزیت نتوانست نظر مثبت نمایندگان را برای حمایت از توافقش با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت جلب کند و با حمله لفظی نمایندگان مواجه شد. (خبرگزاری صدا و سیما)

امارات متحده عربی
// ولیعهد ابوظبی گفت: امارات متحده عربی با همکاری دیگر کشور‌های عرب به دنبال تضمین آزادی دریانوردی در منطقه است. (خبرگزاری رویترز)

آفریقای جنوبی
// پارلمان آفریقای جنوبی سیریل رامافوسا را بدون هیچ رقیبی در سمت ریاست جمهوری این کشور ابقا شد. (شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴)

فلسطین اشغالی
// «سازمان آزادیبخش فلسطین» (ساف) اعلام کرد: ما در کنفرانس منامه که با پیشنهاد دولت امریکا برگزاری می‌شود شرکت نمی‌کنیم». (شبکه تلویزیونی الجزیره)

یمن
// در پی حمله توپخانه‌ای مبارزان یمنی به محل تجمع مزدوران سعودی در منطقه الصوح، در نزدیکی نجران، شماری از مزدوران سعودی کشته یا زخمی شدند. (­شبکه تلویزیونی المسیره)
// سخنگوی تیم مشترک ارزیابی اتفاقات در یمن وابسته به ائتلاف متجاوزان، حمله هوایی سال ۲۰۱۷ به قایق‌های ماهیگیران در نزدیک حدیده را توجیه کرد و آن را حمله به قاچاقچیان سلاح خواند. (شبکه تلویزیونی الحدث)

فیفا
// فیفا اعلام کرد: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد و تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات افزایش نخواهد یافت. (شبکه تلویزیونی الجزیره)

اتحادیه اروپا
// بر اساس آمار اولیه کمیسیون اروپا که روز چهارشنبه منتشر شد، ­یک سال بعد از اتخاذ تدابیر جدید در اتحادیه اروپا به منظور محافظت بهتر از داده‌های شخصی، نزدیک به ۱۴۵ هزار شکایت ثبت شده است. (خبرگزاری فرانسه)

ناتو
­// دبیرکل ناتو از برگزاری اجلاس آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن خبر داد. (خبرگزاری فرانسه)

نظر شما