شناسهٔ خبر: 33069114 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مطالعه خط انتقال صادرات نفت گوره به پايانه جاسک آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا -گچساران - ايرنا -عمليات بررسي و مطالعه خط انتقال صادرات نفت از تلمبه خانه گوره در حوزه شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران به پايانه نفتي جاسک روز چهارشنبه با حضور معاونان مديرعامل شرکت ملي نفت ايران آغاز شد.

به گزارش ايرنا، فرخ عليخاني مدير توليد شرکت ملي نفت ايران و رضا دهقاني مدير توسعه و مهندسي شرکت ملي نفت ايران و جمعي از مديران و کارشناسان شرکت مهندسي و توسعه نفت ( متن) و همچنين مديرعامل و مديران و روساي عملياتي و فني شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران از بخش هاي A,B,C تلمبه خانه گوره بازديد و طرح مطالعه انتقال نفت از تلمبه خانه گوره به پايانه هاي نفتي بندر جاسک را کليد زدند.
در اين بازديد ، مطالعه انتقال نفت فوق سنگين از تلمبه خانه گوره به پايانه بندر جاسک آغاز و واحد C تلمبه خانه گوره به طور آزمايشي پيش راه اندازي شد.
مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران در اين بازديد با اشاره به نقش حياتي تلمبه خانه گوره به عنوان شاهرگ اقتصادي کشور ، خواستار نگاه ويژه مسئولان به اين طرح ملي شد.
هوشنگ صيدالي ابراز اميدواري کرد: با تلاش دولتمردان و به همت فرزندان بخش نفت ايران زمين ،تحريم هاي نفتي دشمنان بي اثر خواهد شد.
وي تصريح کرد: انجام خدمات بزرگي چون ايمن سازي خطوط لوله و احياي تلمبه خانه گوره ( C ) بعد از 30 سال با وجود مشکلات و تنگناهاي تحريم نشان از توانمندي و همدلي مثال زدني نيروهاي متخصص در مجموعه شرکت نفت و گاز گچساران براي ادامه فعاليت بخش توليد نفت دارد.
صيدالي اضافه کرد: نيروي انساني بزرگترين سرمايه شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران است که بي وقفه براي چرخاندن قلب اقتصادي ايران يعني توليد نفت در تلاش است.
مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران ادامه داد: تحريم ها فرصتي است تا با دانش فني و عملياتي متخصصان داخلي کارهاي بر زمين مانده از جمله ايمن سازي خطوط لوله ، توپک راني عملياتي نقاط حساس ،تعميرات اساسي تاسيسات،تجهيزات و تعميرات اساسي شبکه هاي انتقال انجام شود.
تلمبه خانه گوره نفت توليدي 5 شرکت بهره بردار نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاري و مسجدسليمان را براي صدور به اقصي نقاط جهان، به شرکت پايانه هاي نفتي ايران در جزيره خارک ارسال مي کند.
اين تلمبه‌خانه در مجاورت روستاي سياهمکان با انتقال نفت از حوزه هاي نفتي به پايانه هاي خليج فارس بعنوان گلوگاه حياتي و اقتصادي کشور آمادگي ارسال بيش از 3 ميليون بشکه نفت در روز را دارد.
نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سليمان، آغاجاري، انديمشک و اميديه که در خشکي استخراج مي‌شود به اين منطقه مي‌آيد.نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزيره خارک ارسال و از آنجا هم تحويل نفتکش‌ها مي‌شود.
اين مرکز در طول فعاليتش که بيش از 50 سال از آن مي‌گذرد حتي براي لحظه‌اي هم از کار نيفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوايي دشمن قرار گرفت با همت مهندسان و تکنيسين‌ها راه اندازي و به کار خود ادامه داد.
شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران يکي از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتي در کشور است که 20 درصد نفت کشور را توليد مي کند.
اين شرکت داراي 10 واحد بهره برداري، 10 واحد تقويت و تزريق فشار گاز، سه پالايشگاه گاز و گاز مايع، پنج واحد نمک زدايي و بيش از 6 هزار و 700 کيلومتر خط لوله انتقال نفت است.
ميدان نفتي گچساران دومين ميدان بزرگ نفتي ايران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگيلويه و بويراحمد و در فاصله 220 کيلومتري جنوب شرقي اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران زيرمجموعه‌ شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، در زمينه استخراج، پالايش و انتقال نفت خام، گاز طبيعي و توليد ميعانات گازي فعاليت مي‌کند.
محدوده فعاليت اين شرکت در استان هاي خوزستان ،کهگيلويه و بويراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 124 هزار نفري گچساران در جنوب غربي کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما