شناسهٔ خبر: 33069011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

تکذیب خروج ترکیه از ادلب

رویترز: در پی ادعاهایی که مبنی بر حمله ارتش سوریه به یک مقر ارتش ترکیه در سوریه در ماه میلادی جاری مطرح شد، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، کشورش پایگاه نظامی نظارتی خود در ادلب را تخلیه نخواهد کرد.

مخالفت بازرگانان فلسطینی با نشست منامه

نیویورک تایمز: برجسته‌ترین بازرگانان فلسطینی که برخی از آنها دعوت نامه‌هایی برای شرکت در «کارگاه اقتصادی» آمریکا در بحرین دریافت کرده‌اند، مخالفت خود را با حضور در این کنفرانس اعلام کردند.

انتقاد حقوق بشری از رئیس جمهوری برزیل

آسوشیتدپرس: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: اظهارات ضد حقوق بشری ژایر بولسونارو باعث نقض حقوق بشر تمام مردم در برزیل می‌شود. همچنین ۱۳ فرمانده از ۲۶ ایالت برزیل در نامه‌ای نسبت به حکم بولسونارو مبنی بر تسهیل قوانین اسلحه انتقاد کردند.

اسباب کشی آمریکا به غرب عراق

ارم نیوز: منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: آمریکا ۶۰ خودروی نظامی را به پایگاه عین الاسد در استان الانبار گسیل کرد. این تجهیزات از طریق گذرگاه طریبیل بین عراق و اردن به این پایگاه منتقل شدند.به گفته این منابع یک جنگنده آمریکایی نیز درحال پشتیبانی از این کاروان نظامی آمریکا بود.

افطاری کوربین با مسلمانان

پرس آسوسیشن: «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر با هدف اعلام همبستگی و اتحاد در مراسم افطار دومین سالگرد حمله تروریستی به مسجد پارک فینزبری انگلیس شرکت کرد.

انتقاد جاسوس اسرائیلی از تل آویو

رأی الیوم: «جاناتان پولارد» جاسوسی که به اتهام فروش اطلاعات محرمانه آمریکا به اسرائیل به ۳۰ سال حبس محکوم شده بود از تل‌آویو به دلیل کمک نکردن به او برای مهاجرت به اراضی اشغالی انتقاد کرد. پولارد نوامبر ۲۰۱۵ و پس از سه دهه حبس از زندان آزاد شد. براساس آزادی مشروطش او اجازه ندارد برای پنج سال آمریکا را ترک کند. پولارد از دولت اسرائیل به خاطر از دست دادن چندین فرصت برای در میان گذاشتن موضوع وی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ناراحت است.
 

نظر شما