شناسهٔ خبر: 33068923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

سفارت ایران در بلژیک جای فدراسیون خبر عقد قرارداد با ویلموتس را اعلام کرد

توافقنامه بروکسل

در طول روند این مذاکرات و حتی توافق صورت گرفته سکوت عجیب فدراسیون‌نشینان بسیار عجیب بود. آنها حتی خبر توافق را هم در سایت رسمی خود قرار ندادند و رسانه‌ها از طریق حساب توئیتری سفارت ایران در بلژیک از ابهام درآمدند و متوجه بسته شدن قرارداد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان مارک ویلموتس با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی ایران را تا جام‌جهانی 2022 قطر به عهده گرفت. سرمربی اسبق بلژیک و تیم ملی ساحل عاج قرار است برای نخستین بار در بازی دوستانه ایران و سوریه در 16 خرداد روی نیمکت بنشیند.

پروسه بسته شدن قرارداد ویلموتس و همچنین نحوه اطلاع‌رسانی آن بازهم حواشی زیادی را در پی داشت. در نوبت اولی که این سرمربی بلژیکی به ایران آمد با فدراسیون قرارداد امضا نکرد و مشخص شد که طرفین بر سر چند بند به توافق نرسیده‌اند. در ادامه خبر رسید که مهدی تاج خودش شخصا به بروکسل خواهد رفت تا مذاکرات را نهایی کند. اتفاقی عجیب که کمتر حداقل در سطح ملی شاهد آن بودیم. خود ویلموتس هم آخرین بار در یک نشست خبری رسمی در پایتخت ساحل عاج با این فدراسیون قرارداد بست اما این بار همه چیز در کشور سرمربی نهایی شد.

رئیس فدراسیون فوتبال برای بستن قرارداد با ویلموتس دو جلسه طولانی‌مدت را برگزار کرد ولی بازهم خبری از توافق کامل آنها به میان نیامد. حتی برخی از رسانه‌ها اعلام کردند ممکن است این همکاری سر نگیرد یا همه چیز به هفته آینده موکول شود تا اینکه سفارت ایران در بلژیک در پیامی توئیتری خبر توافق ویلموتس با تیم ملی را رسانه‌ای کرد و از بسته شدن قرارداد صحبت و توافقنامه بروکسل را علنی کرد. گرچه هنوز اختلافاتی بر سر نحوه انتقال پول دستمزد ویلموتس وجود دارد اما قرار شده این مشکل هم به‌زودی مرتفع شود.

در طول روند این مذاکرات و حتی توافق صورت گرفته سکوت عجیب فدراسیون‌نشینان بسیار عجیب بود. آنها حتی خبر توافق را هم در سایت رسمی خود قرار ندادند و رسانه‌ها از طریق حساب توئیتری سفارت ایران در بلژیک از ابهام درآمدند و متوجه بسته شدن قرارداد شدند. اینکه چرا فدراسیون اینقدر سعی در پیچیده کردن ماجرا و دامن زدن به حواشی دارد مشخص نیست اما می‌شد با یک اطلاع‌رسانی ساده، صریح ودقیق از همه‌گیر شدن اخباری چون «پروازی» بودن ویلموتس جلوگیری کرد.

با همه این تفاسیر دوره جدیدی در فوتبال ایران آغاز شده است. مارک ویلموتس دو هفته دیگر اولین آزمون خود را مقابل سوریه خواهد داشت. استارت او در ساحل عاج با باخت 5 بر صفر در برابر هلند رقم خورد اما قطعا این نتیجه در بازی ایران و سوریه تکرار نمی‌شود. این مسابقه در ورزشگاه آزادی به انجام می‌رسد. در این بین باید دستیاران ایرانی او مشخص شوند و همکاران خارجی‌اش هم به تهران بیایند و مستقر شوند و سریع‌تر کار خود را شروع کنند. لیست تیم ملی نیز دیگر مساله‌ای است که باید به آن توجه داشت.

در این بین لازم است تا رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال نیز با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و کار به جایی نرسد که مانند دوره کارلوس کی‌روش یک دیوار بین طرفین به وجود بیاید و لیست تیم ملی به جای سایت فدراسیون در فضاهای دیگری منتشر شود. گاهی اوقات اصلا نیاز نیست اینقدر مسائل را پیچیده و به اصطلاح «جنایی» کرد! به امید موفقیت مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران.
 

 

* نویسنده: نوید استادرحیمی روزنامه‌نگار

نظر شما