شناسهٔ خبر: 33068859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفير ايران: آغازگر نخواهيم بود اما به هر تعرضي پاسخ جدي مي دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد گفت که ايران به هيچ کشوري حمله نمي کند و آغازگر نخواهد بود اما به هر تعرضي پاسخ جدي خواهد داد.

`ايرج مسجدي` سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد عصر چهارشنبه با آيت الله سيد حسين صدر از مراجع شيعيان عراق در شهر کاظمين ديدار و گفت و گو کرد.
در اين ملاقات مسجدي با اشاره به ملاقاتهاي اخير سفراي اروپايي و کشورهاي غربي با وي در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد گفت: در اين ديدارها پيام روشن جمهوري اسلامي به جهان مطرح شد.
وي گفت: پيام روشن ايران به جهان اين است که ما به هيچ کشوري حمله نخواهيم کرد ولي در مقابل هر تعرضي پاسخ جدي خواهيم داشت.
سفير ايران در بغداد همچنين با تشريح آخرين وضعيت روابط و همکاري هاي اقتصادي ميان دو کشور به صادرات برق و گاز ايران به عراق اشاره کرد و گفت: ما در سخت ترين شرايط و در حالي که بخش اعظمي از طلب هاي ايران بابت صادرات برق و گاز پرداخت نشده بود اجازه قطع خدمات به مردم عراق را نداديم.
در اين ديدار آيت الله سيد حسين صدر نيز با ابراز اميدواري نسبت به حل مشکلات ايران و منطقه تاکيد کرد که قلب و دعاي خير ما با ايران است.
گفتني است در روزهاي اخير سفراي انگليس و فرانسه در بغداد با حضور جداگانه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران با ايرج مسجدي همتاي ايراني خود ديدار و در خصوص تحولات منطقه گفت و گو کردند.
اين ديدارها همزمان با افزايش اقدامات تحريک آميز و تهديدات آمريکا عليه کشورهاي منطقه از جمله ايران و عراق و همچنين جوسازي واشنگتن و برخي کشورهاي عربي منطقه در خصوص افزايش تهديدات و ناامني در عراق صورت گرفت.
در پي افزايش تهديدات و اقدامات تحريک آميز مقامات آمريکايي در هفته هاي اخير در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسياري از رهبران سياسي اين کشور با صدور بيانيه و سخنراني يا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات خطرناک آن براي عراق و کل منطقه هشدار داده اند.
خاورم**2**380*
انتهاي پيام /*

نظر شما