شناسهٔ خبر: 33068802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

CFT و پالرمو در دستور کار مجمع قرار دارد

دنیای اقتصاد : دو روز پس از اخبار ضد و نقیض اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خروج دو لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» و «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)» از دستور کار مجمع، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت که این دو لایحه از لوایح چهارگانه همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «ایسنا» جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دو لایحه دیگر اصلاح و تصویب و آیین‌نامه‌هایش هم تصویب شد. جنیدی درباره اظهارنظر یکی از اعضای مجمع مبنی‌بر اینکه  CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده، گفت: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست؛ چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال می‌شود  باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود. او ادامه داد: حداکثر تا پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام  باید به این موضوع رسیدگی کند.معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در ارتباط با امکان تمدید مهلت  ایران  از سوی FATF گفت: براساس دو قانونی که قبلا تصویب شده یعنی قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم قدم‌های حقوقی برقرار شده است. دو لایحه مربوط به معاهدات دیگر مانده است. احتمالش هست که بار دیگر تعلیق ایران از لیست کشورهای غیر همکار را تمدید کنند.

میرسلیم: ادامه طرح CFT و پالرمو ساده‌لوحی است

با این حال دیروز مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که رسیدگی به موضوع پیوستن ایران به لوایح CFT و پالرمو موجه نیست و ساده‌لوحی است.

نظر شما