شناسهٔ خبر: 33068740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رئیس‌جمهوری در آذربایجان‌غربی:

جنگ آمریکا با ۸۲ میلیون ایرانی است

دنیای اقتصاد : رئیس‌جمهور جنگ آمریکا را نه با دولت، بلکه با ۸۲ میلیون ایرانی خواند و با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها راهی رفتند و سرشان به سنگ خورد؛ اما باز به همان اقدامات روی آورده‌اند، تصریح کرد: اقدامات امروز آمریکا علیه ملت ایران جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است. حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه آمریکایی‌ها چند بار یک مسیر را طی کردند، سرشان به سنگ خورد و برگشتند، تاکید کرد: متاسفانه همان کار را دو مرتبه تکرار می‌کنند و بار دیگر در برابر این اقدام نابخردانه‌ای که در برابر یک ملت بزرگ و آزاد انجام می‌دهند، پشیمان خواهند شد.

صاحب‌خبر -

روحانی ادامه داد: کار امروز آمریکا جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است. تحریم و جنگ عادی نیست و اقدام امروز آمریکا با یک جنگ و تحریم متفاوت است چراکه کشوری که جلوی خرید دارو و مواد غذایی ما را می‌گیرد و از سفر یک بیمار برای معالجه ممانعت به‌وجود میاورد، جنایت علیه بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور با تاکید براینکه آمریکایی‌ها می‌توانستند راه دیگری را انتخاب کنند تا در تاریخ رسوا نشوند، افزود: می‌توانستند اعلام کنند مواد غذایی، دارو و نیازمندی‌های مردم آزاد است اما در بخش صنعت پیشرفته و‌های تک می‌خواهیم جلوی ایران را بگیریم. رئیس‌جمهور اظهار کرد: در سفر مهرماه سال گذشته به نیویورک یکی از رهبران معروف به من گفت که دیروز با رئیس‌جمهور آمریکا ملاقات داشتم و به من گفت که شما ۳ ماه دیگر به ما مهلت دهید و به ایران کمک نکنید و در برابر تحریم ما نایستید و بعد از ۳ ماه دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. در همان ملاقات به او گفتم اگر آن آقا را دوباره ملاقات کردید، به او بگو که ایران از هر زمان دیگر مستحکم‌تر است. وی با اشاره به اینکه چند گروه سر آمریکا و کاخ سفید کلاه گذاشته‌اند، گفت: یک گروه، افراطی‌های داخل آمریکا هستند که متاسفانه همه آن افراطی‌ها، جزو حکومت و هیات حاکمه آمریکا شدند، گروه دوم صهیونیست‌ها هستند، بعضی از کلماتی که سردمداران آمریکا می‌گویند عین لغت‌ها و جملات صهیونیست‌ها است. عبارت‌های اینها را می‌شناسیم این عبارت‌های کشورهای غربی یا صهیونیست‌ها یا ضدانقلاب است با این کلمات و عبارت‌ها آشناییم که به‌کار می‌برند.

روحانی دربخش دیگری از سخنانش گفت: امروز هم ملت ایران از زمان تحریم یعنی از اردیبهشت پارسال تا امروز که بیش از یک سال است، به‌‌رغم همه فشارها ایستادگی و مقاومت کرده است آنها گفته بودند که دلار به زودی ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان و کسی گفته بود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود اما موفق نشدند، چرا؟ به‌خاطر ایستادگی و تلاش ملت بزرگ ایران. لذا امروز مسوولیتی که بر دوش داریم از همیشه سنگین‌تر است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه امروز ما با آمریکا این است که تولید را تقویت و صادرات را افزایش دهیم، گفت: مگر لازم است که فقط صادرات کشورمان متکی به نفت یا به موادی باشد که وابسته به نفت است. این‌طور نیست بلکه راه باز است. گردشگری می‌تواند بزرگ‌ترین تحول را در کشورمان ایجاد کند. روحانی با تاکید بر اینکه در برابر تحریم آمریکا باید با اراده محکم بایستیم، اظهار کرد: آمریکا باید بفهمد که این راهی که انتخاب کرده، غلط است و این را شما باید به آمریکا بفهمانید نه دولت. ملت ایران باید با کار و تلاش و تولید و خودکفایی بیشتر به آنها بفهماند.

نظر شما