شناسهٔ خبر: 33067858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد دانشگاه امام حسین(ع) :

آمریکا توان جنگ نظامی با ایران را ندارد

تبریز- استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: آمریکا امروز در حال انجام بدترین جنگ اقتصادی با ایران است اما توان جنگ نظامی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیروزکوهی عصر امروز چهارشنبه در همایش نقش رسانه در پیروزهای جبهه مقاومت در تبریز گفت: رهبری فرمودند عربستان و امارات می‌دانند هزینه چه چیزی را می‌پردازند، اینکه آمریکا می‌گوید من در پی جنگ نیستم دروغ محض است. آمریکا امروز در حال انجام بدترین جنگ اقتصادی با ایران است اما توان جنگ نظامی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در عرصه انقلابی نگاه دیپلماتیک نمی‌تواند نقش انقلابی را ایفا کند این ضعف را امروز و در زمان جنگ دیدیم.

فیروزکوهی افزود: در آمریکا پخش تصویر ۵ تابوت آمریکایی غیر قانونی است و هر شبکه این کار را انجام دهد بسته می‌شود اما در ایران ۱۸۰ شهید در یکجا تشییع می‌شود و این اقدام تبدیل عرصه قدرت می‌شود.

وی گفت: شاید فلسفه انتخاب سردار سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه در ادبیات پایداری وی و صدور اقتدار و اعمال اراده‌ها به سایر کشور است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس ما مسائلی روی داد که تعریف و حالت اقتدار را تغییر داد. رسانه‌ها نگارگران عرصه مقاومت هستند و می‌توانند نقش مهمی در تبدیل قدرت به اقتدار داشته باشند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود: آمریکا از مدت‌ها پیش جنگ خود را آغاز کرده است که مصادیق آن را در وضعیت اقتصادی فعلی کشور می‌توان دید. نگاه اتوکشیده به بینش انقلابی در عرصه دیپلماسی، هیچ‌گاه پاسخگو نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه رسانه، متمم دفاع از اسلام و آرمان‌های مقدسمان در محور مقاومت است، ادامه داد: دعواهای جناحی در عرصه رسانه‌ای، باعث سربریدن منافع ملی می‌شود.

وی گفت: شیعه در هیچ برهه‌ای از تاریخ تا امروز، آماده ظهور نبوده است.

فیروزکوهی افزود: برخی رسانه‌ها به دلیل برخی منافع حزبی، سعی در ایجاد روحیه جنگ هراسی در کشور هستند. وضعیت بیداری اسلامی آتش زیر خاکستر است.

نظر شما