شناسهٔ خبر: 33067612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

چین: اجرای موثر برجام تنها راه‌حل مسئله هسته‌ای ایران است

خبرگزاری فارس

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد اجرای کامل و موثر توافق برجام تنها راه‌ واقعی و کارآمد برای حل مسئله هسته‌ای ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، یک سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تنها راه حل واقعی و کارامد مسئله هسته‌ای ایران اجرای کامل و موثر توافق برجام است که این کشور با گروه ۵ +۱ به دست آورد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران (برجام) در ارتباط نزدیک با یکدیگر بوده و در حال مشورت هستند. بنا به گفته این سخنگو، همه طرف‌ها معتقدند که این توافق باید حفظ شود و کاملا به اجرا درآید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود تضمین اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران نه تنها الزام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، بلکه تنها راه حل واقعی و موثر برای برون رفت از تنش به وجود آمده و حل مسئله هسته‌ای ایران نیز هست.

کانگ در ادامه گفت: «چین با طرف‌های مرتبط با توافق هسته‌ای ایران به منظور ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به هدف کار خواهد کرد و در عین حال از حقوق و منافع قانونی خود قاطعانه محافظت می‌کند».

روز گذشته نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران تلفنی گفتگو کرد و هر سه بر اجرای توافق برجام تاکید داشتند. وزیر امور خارجه آلمان نیز روز گذشته اعلام کرد برلین بر تعهدات خود برای ارائه یک راه حل دیپلماتیک جهت حل مسئله برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارد.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ میان کشو‌های آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران به دست آمد. اما پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، او به طور یک جانبه از این توافق خارج شد و نه تنها تحریم‌های این کشور علیه تهران را بازگرداند بلکه مانع اجرای درست تعهد‌های طرف‌های اروپایی در قبال ایران شد.

نظر شما