شناسهٔ خبر: 33067495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    کارگر زیر آوار جان باخت
بوشهر- ایرنا: رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کنگان استان بوشهرگفت: کارگر تابع کشور افغانستان هنگام تخریب یک واحد مسکونی زیر آوار ماند و جان باخت. یونس جمالی افزود: این کارگر هنگام تخریب یک واحد مسکونی زیرآوار رفت و نیروهای آتش‌نشانی جسد این جوان را از زیر آوار خارج کردند.وی ادامه داد: براساس گزارش دریافتی مالک زمین هنوز پروانه ساخت دریافت نکرده بود.جمالی گفت: این کارگر 28 ساله و برادرش در حال کارکردن برای مهار دیوارهای ساختمان جانبی بودند که به یکباره با فروریختن دیوار ساختمان مجاور زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد.
احتکار شکر
دماوند- باشگاه خبرنگاران جوان‌: مدیر کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از کشف 11 هزار کیلوگرم شکر احتکار شده در انبارهای دماوند و قرچک خبر داد.احمد جعفری گفت: این مقدار شکر پس از کشف و طی مراحل قانونی میان مردم به قیمت مصوب توزیع شد.
كشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی، از کشف یک‌ میلیون لیتر فرآورده‌های سوختی قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در مشهد خبر داد. سرتیپ محمدکاظم تقوی اظهار کرد: برابر اخبار واصله مبنی بر دپوی غیرقانونی فرآورده‌های سوختی شامل روغن و هیدروکربن در انبار یک شرکت در حاشیه شهر مشهد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.وی با اشاره به شناسایی انبار موردنظر و اخذ مجوز قضایی، یادآور شد: مأموران انتظامی با حضور نمایندگان شرکت نفت از کلیه مخازن نمونه‌گیری و در نتیجه بازرسی از 13 مخزن، یک‌ میلیون لیتر فرآورده سوختی به ارزش 40 میلیارد ریال را کشف کردند.تقوی افزود: در این زمینه کلیه محموله توقیف و پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شد.
دستگیری کلاهبردار
سرویس شهرستانها:  فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری مدیر موسسه کاریابی با 20 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان بهشهر خبر داد. سرتیپ سید محمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس در شهرستان بهشهر، مبنی بر کلاهبرداری یکی از موسسات کاریابی از آنان، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.وی افزود‌: با تشکیل تیم‌های اطلاعاتی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی و ماموران پلیس امنیت عمومی بهشهر با بررسی‌های همه‌جانبه متهم شناسایی و وی را دستگیر کردند.وی تصریح کرد: ماموران در ادامه تحقیقات و بازجویی از متهم دریافتند، این فرد با بکارگیری افرادی در سایر استان‌های کشور از جمله استان‌های «فارس و گلستان» به بهانه تامین شغل برای مراجعان با دریافت اصل مدارک شناسایی اقدام به افتتاح حساب جاری و دریافت دسته چک بانکی با نام و عنوان آنان از بانک‌ها می‌کرد.
میرفیضی با بیان این که متهم با استفاده از این چک‌ها که با عناوین مشتریان خود در اختیار داشت، اقدام به خرید کالا از بازار می‌کرد، گفت: این فرد جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای تاکنون به 20 میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم و افراد جویای کار اعتراف کرد.فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 18 نفر از همدستان متهم در این پرونده خبر داد و اظهار داشت: تحقیقات پلیس برای شناسایی مالباختگان و دستگیری دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.
سارقان زورگیر
اهواز- ایرنا: سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز گفت: باند سارقان زورگیر در منطقه پادادشهر اهواز با همکاری شهروندان، ظرف 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ محسن دالوند، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت تلفن همراه از طریق زورگیری در حوزه کلانتری 25 اهواز و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری سارقان بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی افزود: این سارقان به صورت وحشیانه و با سلاح سرد به سمت یک نوجوان حمله ور شده و گوشی تلفن همراه وی را به زور سرقت کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز ادامه داد: پلیس این شهرستان با استفاده از کلیپ منتشر شده و شناسایی چهره سارقان ظرف 24 ساعت موفق شدند ، این افراد را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کند.
عتیقه در خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي رودسر از کشف پنج قطعه عتیقه چهار هزار ساله در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «بابک علیزاده» گفت: ماموران ایست و بازرسی چابکسر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی به یک خودرو پژو 405 مشکوک شده و براي بررسي بيشتر آن را متوقف كردند.اين مقام انتظامي افزود: در بازرسی از خودرو مورد نظر پنج قطعه عتیقه سفالی شامل یک مجسمه، سه  پیاله و یک کوزه کشف شد.وی تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را حدوداً چهارهزار سال و مربوط به عصر مفرغ اعلام کرده‌اند.سرهنگ علیزاده گفت: در این راستا دو متهم 21 و 24 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده  به مراجع قضایی معرفی شدند.
کشف جسد
میاندوآب- ایسنا: بخشدار باروق میاندوآب از کشف جنازه سه نفر در منطقه صعب‌العبور این بخش خبر داد.علی ابراهیم‌نژاد افزود: این جسدها متعلق به سه مرد است که دو برادر و یک فرزند از اهالی روستای حاجی‌کندی باروق بوده‌اند.وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های اولیه چند روز از مرگ این افراد سپری شده، افزود: خانواده‌های آنها اعلام کرده‌اند چند روزی است که آنها خانه را به قصد برداشت گیاهان خوراکی از روستاهای «حاجی کند» و «ممدقولوقیشلاقی» ترک کرده‌اند  و اکنون اجساد آنها داخل چادرشان پیدا شده است.
جاسازی مواد افیونی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 642 کیلوانواع مواد افیونی در این استان خبر داد. سرتیپ «عزیزاله ملکی» گفت: در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی و به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ و طرح تشدید پاک سازی نقاط آلوده در شهرستان‌های «میناب، بندرعباس و بشاگرد» به مرحله اجرا گذاشته شد.فرمانده انتظامی استان افزود: مأموران در این مدت ضمن متوقف کردن شش خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر، موفق به کشف 598 کیلو تریاک، 35 کیلو حشیش و 9 کیلو سایر مواد شدند.

نظر شما