شناسهٔ خبر: 33067421 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بر خلاف اعلام بانک مرکزی

بانک ملت برای ثبت نام رمز یک‌بار مصرف پول دریافت می‌کند

در حالی که بانک مرکزی صراحتا اعلام کرده بود «فرآیند تغییر رمز دوم هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد»، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بانک ملت از مشتریان خود پول مطالبه‌می‌کند.

صاحب‌خبر -




به گزارش خبرنگار ما، 22 اردیبهشت ماه، بانک مرکزی بخشنامه جایگزینی رمز پویا به جای رمز ایستا در پرداخت‌های بدون کارت و با توجه به لزوم ارتقای سطح امنیت پرداخت‌های مردم را ابلاغ نمود.
در رابطه با همین موضوع، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در یک بخش خبری سیما حضور یافت و با ‌اشاره به اینکه مردم برای اخذ رمز دوم یک‌بار مصرف، دغدغه نداشته باشند، تصریح کرد: «این فرآیند تغییر رمز دوم هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد».طی چند رو اخیر بانک‌ها با فراخوان مشتریان خود، اعلام کرده‌اند که افراد می‌توانند برای دریافت این رمز اقدام نمایند. با این وجود بانک ملت بر خلاف اظهارات معاون بانک مرکزی، از مردم پول درخواست می‌نماید.
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد هنگام ثبت نام در سایت این بانک، مبلغ 50 هزار ریال بابت «کارمزد فعال‌سازی سرویس یک‌بار رمز همراه» مطالبه می‌شود که با اظهارات مسئولان بانک مرکزی مغایرت دارد.
البته تا زمان تنظیم این گزارش خبری از عملکرد سایر بانک‌ها در دسترس نبوده است، اما به نظر می‌رسد در صورت کوتاهی معاونت نظارت بانک مرکزی، بانک‌ها از این طریق هزینه‌های کلانی از مردم دریافت نمایند.

نظر شما