شناسهٔ خبر: 33067392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولين تصفيه خانه تكميلي كشور در يزد بهره برداري شد

يزد - ايرنا - اولين تصفيه خانه تكميلي كشور بر اساس استاندارد ‌‌EPA روز چهارشنبه با حضور استاندار يزد و جمعي از مسئولان اين استان مورد بهره برداري قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در آيين مراسم افتتاح اين تصفيه خانه ‌با تاكيد بر مديريت پساب در استان گفت: بايد با بهره برداري مناسب از ظرفيت آبي پساب يزد، پاسخ مناسبي به انتظارات به حق مردم داده شود.
محمدعلي طالبي جلوگيري از راكد شدن آب درياچه پساب فاضلاب يزد را مورد تاكيد قرار داد و افزود: با بهره برداري مناسب از اين پساب از تبديل شدن آن به مكاني براي پرورش حشرات و ايجاد تاثيرات منفي در زندگي مردم جلوگيري مي شود.
وي يادآور شد: در استان يزد با توجه به محدوديت منابع آب، بهره برداري مناسب از منابع و پساب بايد به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد تا كمبود در منابع آبي جبران شود.
طالبي تصريح كرد: بخشي از اين انتظار با انتقال آب با تصفيه دوم به موسسه كوثر، پاسخ داده مي‌شود و اميدواريم بهره برداري مناسبي از اين آب صورت گيرد ‌و سفره هاي زيرزميني استان نيز به نحو مناسبي تغذيه شوند.
وي خاطرنشان كرد: بايد با سرمايه گذاري مناسب امكان بهره‌برداري از پساب در استان فراهم شود و براي تكميل و بهره برداري از فاضلاب شهري يزد و تكميل اقداماتي كه مي‌تواند به بهينه سازي مصرف آب در استان كمك كند ‌و بخشي از نيازهاي آبي استان را در حوزه صنعت و گردشگري رفع نمايد، اقدامات موثري انجام دهيم.
استاندار يزد و هيئت همراه پس از افتتاح اولين تصفيه خانه تكميلي كشور از بخش‌هاي مختلف اين تصفيه‌خانه و تاسيسات انتقال ‌آب موسسه كوثر بازديد كردند.
گفتني است با توجه به لزوم تعيين تكليف پساب جمع شده تصفيه خانه شهر يزد و پيشنهاد موسسه كوثر مبني بر بازچرخاني پساب به منظور تغذيه مصنوعي آبخوان منطقه چرخاب و نيز ايجاد پارك جنگلي در محدوده كوه كاسه به وسعت هزار هكتار، اولين تصفيه خانه تكميلي كشور آغاز به كار كرده است.
روابط عمومي استانداري يزد اطلاعاتي در خصوص هزينه اجراي اين طرح اعلام نكرده است.
6014/

نظر شما