شناسهٔ خبر: 33067067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عارف: فراکسیون امید تا جایی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند که موجب تضعیف دولت نشود

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: این فراکسیون تا جایی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند که موجب تضعیف دولت نشود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: از ابتدای انقلاب رویداد‌های مهم کشور را با میزان حضور مردم سنجیده‌ایم. ضمن اینکه مردم در اوج مشکلات اقتصادی در راهپیمایی حضور پیدا کرده و نمونه بارز آن راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بود که حضور مردم جدی‌تر از قبل بود.

وی افزود: اینکه یک جریان سیاسی برنامه‌های خود را اعلام کرده و برای خود از هم‌اکنون تبلیغات کند زود است چرا که شرایط این کار زود است. ضمن اینکه جریانات سیاسی باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند که ما هم این کار را می‌کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان حضور مردم در انتخابات است.

عارف در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون امید مطالبات مردم از رئیس جمهور را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: وظیفه ما پیگیری مطالبات مردم و وعده‌های داده شده است. ضمن اینکه فراکسیون امید مطالبات مردم را تا حدی که موجب تضعیف دولت که امروز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبه‌رو نشود، پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: آقای روحانی و دولتش باید جدی‌تر و با قدرت بیشتری وعده‌های داده شده را اجرایی کرده و مطالبات مردم را پیگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست دستگاه قضا گفت: با توجه به تجربه و شناخت خوبی که آقای رئیسی از قوه قضاییه دارد امیدوارم نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در خصوص دستگاه قضا رفع شود.

عارف تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه رفتاری که بوی تفرقه، دوگانگی و دوقطبی بدهد را نمی‌پذیریم و با آن مخالفت می‌کنیم.

وی افزود: یکی از اعضای فراکسیون امید که قضای زبردستی در قوه قضاییه است رابط ما با آیت‌الله رئیسی به منظور موضوعات مربوط به قوه قضاییه است که این موضوع مورد تفاهم دو طرف بوده است.

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: لیست امید با فراکسیون امید متفاوت است چرا که ما برای این لیست هزینه داده و مردم هم آن‌ها را انتخاب کرده‌اند.

عارف افزود: با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم. تحریم‌های ظالمانه یکسویه و هوشمندانه آمریکا که نسبت به تحریم‌های گذشته متفاوت است عملاً کارزار تمام عیاری را به راه انداخته که در این بین جنگ تمام عیار و روانی‌ای را شاهدیم.

وی تصریح کرد: مطمئن هستیم با توکل به خدا و تجربه چهار دهه گذشته از این دو جبهه سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ رودرروی نظامی پیروز بیرون می‌آییم البته شرط پیروزی ایجاد فضای سوم خرداد ۱۳۶۱ یعنی وحدت و انسجام و شنیدن یک صدا از مردم است.

رئیس فراکسیون امید در عین حال با تاکید بر شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات مختلف گفت: البته وقتی مساله ملی و مهم برای کشور پیش می‌آید باید همه حول یک صدای واحد انسجام و وحدت داشته باشیم. امروز با مشکلاتی بخصوص در بُعد معیشتی روبه‌رو هستیم که کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند منتهی بالاتر از جنگ روانی انتظاری است که از دولت برای میدان‌داری برای مسائل معیشتی، اقتصاد و اشتغال مردم می‌رود.

عارف با بیان اینکه دولت باید با انسجام‌بخشی تیم اقتصادی و کارآمدتر کردن آن سیاست‌ها را با اتکا به اقتصاد مقاومتی پیش ببرد اظهار داشت: باور ما این است که باید به سمت حذف وابستگی به نفت پیش رفت و نفت را از اقتصاد دور کرد. ضمن اینکه راهبرد اصلی اقتصاد کشور در پیش گرفتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و حرکت به این سمت و همکاری بقیه نهاد‌ها است.

عارف تعامل بسیار نزدیک با مردم را امری ضروری خواهند و گفت: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند. اگر مردم در جریان مسائل و مشکلات باشند و واقعیات را بدانند طبیعتاً همراهی می‌کنند.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر لزوم فعال‌تر شدن دیپلماسی کشور اظهار داشت: ما راهی جز داشتن رابطه خوب با کشور‌های منطقه و اسلامی نداریم. آن‌هایی که علاقه‌مند به همکاری با ما در فضای صمیمی و برابر هستند باید دیپلماسی قوی با آن‌ها و کشور‌های همسو را دنبال کنیم. نباید در سیاست خارجه صدای متفاوت شنیده شود، چون دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

وی افزود: دشمن از یک طرف جنگ روانی شروع کرده و شماره تلفن می‌دهد و از طرف دیگر پیام می‌فرستد و حرکت‌های شیطنت‌آمیز را در منطقه دنبال می‌کند. در چنین شرایط سوال این است که رسانه‌ها باید برای مقابله چه اقدامی انجام بدهند. پاسخ در فعال‌تر شدن رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی از وضعیت کشور است. اینکه با امیدبخشی آرامش را در جامعه تقویت کند.

عارف خاطرنشان کرد: ما به دادن امید در جامعه نیازمندیم، چون یک ضرورت است، اما باید به دنبال حل مشکلات کشور هم باشیم. در چنین شرایطی نباید رسانه‌ها و خبرنگاران دستشان بلرزد و خبری را منتشر نکنند بلکه باید با حفظ اخلاق حرفه‌ای و صداقت در خبر بدون سوگیری جناحی آن را منتشر کنند.

وی گفت: توقع آن است که رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشند و برخورد‌ها هم فرهنگی باشد البته که باید خبرنگار هم شجاع بوده و آزادی عمل داشته باشد. باید نظامات صنفی رسانه‌ها را جدی‌تر دنبال کرد و به جای دادگاه و برخورد‌های امنیتی به سمت حل مساله حرکت کرد. در این بین توجیه خبرنگار هم ضروری است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: گاهی خبرنگار نسبت به خبر منتشر شده تسلط و اشراف کافی ندارد که باید این موضوع هم لحاظ شده و همچنین مسائل اخلاقی هم رعایت شود.

نظر شما