شناسهٔ خبر: 33066646 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 دريافت جايزه ويژه پروفسور حسابي توسط دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان

دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان موفق به کسب سه عنوان در جشنواره پايان نامه‌هاي برتر دکتر حسابي شد.

به گزارش ايسکانيوز، شيوا سليماني دانشجوي مقطع دکتراي ميکروبيولوژي و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان، موفق به کسب عنوان "کتاب برتر"، "پژوهشگر برتر" و "دانشجو برتر" شد و جايزه ويژه پروفسور حسابي را دريافت کرد.

کتابهاي هفت جلد از دنياي ميکروبيولوژي (SHIVA7) دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان در دومين دوره جشنواره پايان نامه هاي برتر ايران با محوريت کتاب هاي علمي و با کسب امتياز عالي موفق به کسب لوح تقدير ويژه جشنواره شد، که اين آثار در مجموعه نفيس و ارزشمند پايان نامه هاي برتر ايران (دوره دوم) منتشر خواهد شد. کتاب فوق در جشنواره پايان نامه هاي برتر ايران که به صورت غيرحضوري برگزار شد، توسط هيئت داوران اين جشنواره، به عنوان کتاب برتر با درجه عالي برگزيده شد.

شيوا سليماني همچنين موفق به کسب جايزه ويژه پروفسور حسابي با عناوين دانشجو و پژوهشگر برتر از سوي هيئت داوران شد.

دومين جشنواره پايان نامه هاي برتر ايران در ارديبهشت ماه سال 1398 براي انعکاس دستاوردهاي جامعه علمي، آموزشي و صنعتي سراسر کشور برگزار شد که هدف آن بررسي موضوعات پايان نامه هاي دانشگاهي، کتب و مقالات علمي، طرح هاي پژوهشي است که توسط پژوهشگران انجام مي شود، تا اين آثار بتوانند در جهت رفع نيازهاي اصلي کشور و در مسير سند چشم انداز پيشرفت کشور تعريف شوند.

رئيس دانشگاه تهران :

همکاري هاي علمي دانشگاه تهران و ترکيه افزايش مي‎يابد

رئيس دانشگاه تهران در ديدار با سفير ترکيه گفت:با توجه به اينکه ترکيه و ايران در حوزه‌هاي علم و فناوري در منطقه سرآمد هستند، بايد ارتباطات خود را حتي بيش از اين افزايش دهند.

به گزارش دانشگاه تهران، دريا اورس، سفير ترکيه در جمهوري اسلامي ايران با محمود نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه تهران، ديدار و گفت‌وگو کرد.

نيلي احمدآبادي گفت: همکاري دانشگاه تهران با ترکيه بسيار گسترده است و دنياي امروز دنياي شبکه و ارتباطات است و با توجه به اينکه ترکيه و ايران در حوزه‌هاي علم و فناوري در منطقه سرآمد هستند، بايد ارتباطات خود را حتي بيش از اين افزايش دهند.

وي با اشاره به جايگاه بين‌المللي دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران در حال حاضر رياست اتحاديه دانشگاه‌هاي آسيا و اقيانوسيه را برعهده دارد و دانشگاه‌هاي کشور ترکيه نيز مي‌توانند به اين اتحاديه ملحق شوند.

رئيس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:از نظر دانشگاه تهران تبادل دانشجو بين دو کشور اهميت زيادي دارد چون اين دانشجويان مديران آينده کشورند.دانشگاه تهران داراي بزرگ‌ترين پارک علم و فناوري دانشگاهي است در نتيجه همکاري با کشور ترکيه که کشور همسايه، مسلمان و داراي مشترکات فرهنگي است براي دانشگاه تهران مغتنم است.

وي افزود:از نظر ما زبان ترکي استانبولي نيز اهميت دارد زيرا زبان امري بيش از فرهنگ است و در نهايت به تفاهم بيشتر ملل کمک مي‌کند و با شناخت فرهنگ هر کشور، روابط در سطوح ديگر نيز ارتقا مي‌يابد.

نيلي احمدآبادي گفت: با توجه به اينکه دبيرخانه 13 دانشگاه بزرگ ايران در دانشگاه تهران فعاليت مي‌کند و با اتحاديه‌هاي دانشگاه‌هاي کشورهاي مختلف از جمله ترکيه نشست‌هايي داشته‌ايم، لذا پيشنهاد مي‌شود نشست مشترک ديگري با رؤساي دانشگاه‌هاي برتر ترکيه در ايران برگزار شود که در جهت آشنايي و توسعه همکاري‌ها بسيار مؤثر خواهد بود.

در ادامه جلسه دريا اورس، سفير ترکيه در جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در ترکيه 210 دانشگاه وجود دارد که 170 دانشگاه دولتي و 50 دانشگاه خصوصي است؛ بسياري از دانشگاه‌هاي ترکيه از نظر رتبه بين‌المللي در سطوح بالايي قرار دارند.

وي افزود:برخي از گنجينه‌هاي نسخ خطي فارسي در ترکيه وجود دارد و تعدادي دانشجو از ترکيه در ايران مشغول به تحصيل هستند و ما آمادگي داريم که کتاب خانه‌هاي دانشگاه تهران را به کتب مرتبط با زبان و ادبيات ترکي و نيز ترکيه‌شناسي تجهيز کنيم.

نظر شما