شناسهٔ خبر: 33066527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 سناتور جمهوري خواه مدعي شد؛

جان کري به ايراني‌ها گفته با آمريکا مذاکره نکنند

سناتور جمهوري‌خواه مدعي شد که جان کري مانع از مذاکره ميان ايران و آمريکا شده است.

به گزارش ايلنا، «مارکو روبيو» سناتور جمهور‌ي‌خواه آمريکايي در صفحه توييتر خود در مورد مذاکره ميان ايران و آمريکا نوشت: تعداد زيادي از دموکرات‌ها مي‌گويند که فشار حداکثري «دونالد ترامپ» عليه ايران جواب نخواهد داد و آنها هيچ‌وقت مذاکره نخواهند کرد.

وي افزود: اما آنها اين را فراموش کرده‌اند که جان کري ديدارهاي زيادي با ايران داشته و به آنها توصيه کرده است مذاکره نکنند و منتظر باشند و ببينند در انتخابات 2020 چه اتفاقي خواهد افتاد.

پکن خواستار خويشتن داري ايران و آمريکا شد

وزارت امورخارجه چين خواستار خويشتن داري ايران و آمريکا شد و تاکيد کرد که گفت‌وگو بهترين راه براي رسيدگي به نگراني‌هاي طرف مقابل است.

به گزارش ايسنا، لو کانگ، سخنگوي وزارت امورخارجه چين در نشست خبري هفتگي خود در پاسخ به سوالي درباره لفاظي‌هاي اخير دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا عليه کشورمان و اوضاع کنوني در خليج فارس اظهار داشت: ما از تنش‌هاي اخير در منطقه خليج (فارس) مطلع هستيم. همان‌طور که مي‌دانيد چين به تازگي با ايران، آمريکا و ديگر طرف‌ها تبادل نظر کرده است. ما به روشني موضع خود را مشخص کرده‌ايم که درگيري و تنش به هيچ جا نمي‌رسد و گفت‌وگو و مشورت تنها راه حل است.

آمريکا تجهيزات نظامي را به غرب عراق گسيل کرد

آمريکا تجهيزات نظامي را به پايگاه عين الاسد در استان الانبار عراق گسيل کرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت ارم نيوز، منابع امنيتي عراقي اعلام کردند: آمريکا 60 خودروي نظامي را به پايگاه عين الاسد در استان الانبار گسيل کرد. اين تجهيزات از طريق گذرگاه طريبيل بين عراق و اردن به اين پايگاه منتقل شدند.به گفته اين منابع يک جنگنده آمريکايي نيز درحال پشتيباني از اين کاروان نظامي آمريکا بود.

اين منابع تأکيد کردند که اخيراً تدابير امنيتي در اين پايگاه افزايش يافته و تجهيزات زيادي به اين پايگاه منتقل شده است.

حمله به پايگاه هوايي روسيه در سوريه

منابع خبري از اصابت موشک به پايگاه هوايي حميميم روسيه خبر دادند.به گزارش ايلنا به نقل از راشا تودي، پايگاه هوايي حميم روسيه که در سوريه قرار دارد، مورد حمله موشکي قرار گرفت.

اين پايگاه در جنوب شرق لاذقيه قرار داد.

برچسب‌ها:

نظر شما