شناسهٔ خبر: 33066491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 مذاکرات پنهاني پرسپوليس با طارمي

هرچند برانکو هنوز ليستي به باشگاه پرسپوليس نداده و مهدي طارمي هم به دنبال بازي در اروپاست، اما شنيده مي‌شود سرمربي کروات به صورت تلويحي براي مذاکره باشگاه با اين مهاجم ملي‌پوش چراغ سبز نشان داده است.

در فصلي که گذشت، يکي از بزرگ‌ترين مشکلات پرسپوليس در خط حمله بود؛ مشکلي که با وجود قهرماني اجازه نداد پرسپوليس در کل فصل بيشتر از 36 گل به ثمر برساند. تعداد گلي که برازنده يک تيم قهرمان نيست. برانکو براي اصلاح اين نقيصه گادوين منشا را جواب کرد و به جاي او، ماريو بوديمير را خريد که اين دومي هم در طول نيم‌فصل فقط يک گل در ليگ برتر براي پرسپوليس زد! همين مسئله مديران پرسپوليس را وادار کرده که باب مذاکره با مهدي طارمي و نزديکانش را باز کنند.

البته او پيشنهاداتي از چمپيون‌شيپ انگليس و ليگ يونان دارد که چندان وسوسه‌کننده نيست و منتظر است از طريق محمودرضا فاضلي، مدير برنامه‌هايش در آلمان پيشنهاد بهتري دريافت کند.

با اين وجود پرسپوليسي‌ها اميدوارند مهدي طارمي نتواند پيشنهادي از ليگي معتبر در اروپا دريافت کند و دوباره به پرسپوليس بازگردد. مهدي طارمي در پرسپوليس توپ زده و آقاي گل هم شده است. او با شرايط اين تيم آشناست و زمان چنداني براي هماهنگي بيشتر نمي‌خواهد. برانکو هم که چراغ سبز نشان داده و فقط مي‌ماند پاسخ مثبت طارمي که بايد ديد در آينده چه تصميمي خواهد گرفت.

ستاره سايپا، هدف مشترک استقلال و پرسپوليس

يکي از ستاره هاي بي نام و نشان در فصل هجدهم، رضا اسدي هافبک دفاعي سايپا بود. او بدون مانور رسانه اي توانست بازي هاي بسيار خوب و درخشاني براي نارنجي پوشان رقم زده و در دسته ياران موثر ليگ قرار بگيرد. به همين علت از اواخر فروردين تا به حال، بر سر جذب اين بازيکن بين دو باشگاه استقلال و پرسپوليس جنگ پنهاني شروع شده است. همان زمان مي گفتند استقلالي ها کار را تمام کرده اند و با وعده خطير معاون باشگاه، اسدي قطعا استقلالي مي شود. دليل ديگر هم اين بود که با جدايي فرشيد باقري، اين شانس براي اسدي وجود دارد که در ترکيب اصلي فصل بعد آبي ها به ميدان برود اما پرسپوليسي ها نيز اسدي را رها نمي کنند. نام اين بازيکن در ليست برانکو ديده مي شود و آنها هم مذاکرات زيادي با مديربرنامه هاي اين بازيکن جوان داشتند. جذب اسدي به يک دعواي بزرگ اما بي سر و صدا و پشت پرده براي استقلالي ها و پرسپوليسي ها تبديل شده و قطعا اين جنگ مي تواند معادلات نقل و انتقالات را بهم بريزد. اصلا شايد اسدي فصل آينده با رقمي سرسام آور، صاحب پيراهن يکي از اين دو باشگاه شد؛ رقمي که حاصل همين جنگ است!

تغييرات در استقلال

پاتوسي ماندني شد، ايسما و منشا مي روند

مسئولان باشگاه استقلال با مدير برنامه هاي آياندا پاتوسي وارد مذاکره شدند.

استقلالي ها براي ماندن پاتوسي بايد مبلغي حدود 350 هزار دلار به اين بازيکن پرداخت کنند و به همين دليل در امارات با مدير برنامه هاي وي بر سر زمان پرداخت اين مبلغ صحبت کردند.

همچنين دو بازيکن خارجي ديگر استقلال منشا و ايسما در آستانه جدايي از اين باشگاه هستند.

ايسما با استقلالي ها قرارداد دارد ولي مسئولان اين باشگاه تمايلي به ماندن اين بازيکن ندارند. ضمن آنکه منشا نيز با توجه به قراردادي که با استقلال دارد مي تواند از جمع آبي پوشان جدا شود و به همين دليل از جمع خارجي ها تنها پاتوسي در جمع آبي پوشان ماندني است.

وحيد اميري در ليست خروجي ترابزون‌اسپور

هافبک ايراني تيم فوتبال ترابزون‌اسپور در مسير جدايي از اين تيم ترکيه‌اي قرار دارد.

وحيد اميري 31 ساله که تابستان گذشته به عنوان بازيکن آزاد با امضاي قراردادي دو ساله از پرسپوليس به ترابزون‌اسپور پيوست، در آستانه جدايي از اين تيم ترکيه‌اي قرار دارد. بازيکن تيم ملي کشورمان که شروع خوبي در جمع آبي‌وعنابي‌هاي شهر ترابزون داشت، مدتي است که نتوانسته انتظارات اونال کارامان، سرمربي اين تيم را برآورده کند و جايگاه خود در ترکيب اصلي آبي‌وعنابي‌ها را به اولجاي شاهان واگذار کرده است.

بر اساس گزارش نشريه دامگا ترکيه، وحيد اميري که نتوانسته انتظارات را برآورده کند در ليست خروجي باشگاه ترابزون‌اسپور قرار داد و مسير طرفين يا با فسخ قرارداد يا فروش اين بازيکن به باشگاه ديگري از هم جدا خواهد شد. دستمزد بالاي اميري هم يکي از دلايل اصلي پايان همکاري طرفين است.وحيد اميري بابت بازي در فصل اول حضورش در ترابزون‌اسپور دستمزدي معادل 750 هزار يورو در سال دريافت مي‌کند و در صورت ادامه حضورش در اين تيم بابت فصل دوم هم 650 هزار يورو نصيبش خواهد شد.

دستياران نکونام در فولاد معرفي شدند

اعضاي کادر فني تيم فولاد خوزستان در فصل جديد ليگ برتر مشخص شدند.پس از عقد قرارداد همکاري 2 ساله بين باشگاه فولاد خوزستان و جواد نکونام و انتخاب او به عنوان سرمربي، ساير نفرات کادر فني اين تيم مشخص معرفي شدند.بر اين اساس مهدي هاشمي نسب، حميدرضا رجبي، ايمان مبعلي و ابراهيم ميرزاپور در کادرفني تيم فولاد حضور خواهند داشت.

همچنين سرمربي فولاد قرار است يک مربي اسپانيايي نيز به کادر فني تيمش اضافه کند.

نظر شما