شناسهٔ خبر: 33066475 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 بررسي جدي‌ترين گزينه‌هاي نيمکت استقلال

استقلالي‌ها بعد از سال‌ها، دوباره به معادله قديمي رسيده‌اند؛ معادله‌اي که در يک سر آن، هميشه امير قلعه‌نويي حضور دارد.

اخراج وينفرد شفر؛ سه هفته مانده به پايان فصل، استقلال را زودتر از همه تيم‌ها وارد فرآيند انتخاب مربي تازه کرد. فرهاد مجيدي، به عنوان مربي موقت انتخاب شد و همان زمان با وجود همه تکذيب‌ها، مي‌شد حدس زد او يک کانديداي جدي براي نيمکت فصل بعد استقلال است. کانديداتوري غير رسمي که با اعلام آمادگي مجيدي در آخرين هفته، وارد فاز تازه‌اي شد. قلعه‌نويي هم غير مستقيم، از احتمال قطع همکاري با سپاهان حذف شده و با اين اوضاع، دوباره استقلالي‌ها درگير دو گانه قديمي قلعه‌نويي و مخالفانش شده‌اند. با اين تفاوت که اين بار، معادله آن‌ها يک احتمال جديد هم دارد.

بازگشت ژنرال

با وجود اينکه فرهاد مجيدي روي نيمکت استقلال نشسته، همچنان مي‌توان شانس بيشتر حضور روي نيمکت استقلال را به امير قلعه‌نويي داد. قلعه‌نويي ليگ سيزدهم و چهاردهم، با استقلال بد نتيجه گرفت اما او هنوز، صاحب تمام قهرماني‌هاي استقلال در ليگ برتر است. استقلال بدون قلعه‌نويي قهرماني در ليگ برتر را تجربه نکرده و بعيد نيست آن‌ها براي شکستن روند قهرماني‌هاي پياپي پرسپوليس دوباره سراغ او بروند. قلعه‌نويي دو فصل پيش ذوب آهن را نايب قهرمان کرد، اين فصل در سپاهان باز هم نايب قهرمان شد اما فاصله با پرسپوليس را به 3 امتياز رساند و فصل آينده، در هر تيمي مي‌تواند بزرگترين تهديد تيم برانکو باشد. در هيات مديره استقلال هم قلعه‌نويي حامياني مثل ماجدي، منزوي و سعادتمند دارد. هر چند فتحي، خيلي علاقه‌اي به بازگشت دوباره او نشان نداده است؛ موضعي که مي‌تواند در تابستان، تغيير کند.

استقلال فرهاد

دو پيروزي در سه هفته پاياني ليگ به مجيدي اين اعتماد به نفس را داد که رسما، از استقلال مورد نظرش براي فصل بعد حرف بزند و احتمال دائمي شدنش روي نيمکت استقلال را جدي‌تر کند. بردن العين در ليگ قهرمانان، شانس او را بالاتر هم مي‌برد. مجيدي محبوبيت زيادي بين طرفداران استقلال دارد. در مدت کوتاهي که روي نيمکت نشسته، نتايج قابل قبولي گرفته و بزرگترين چهره، در بين مخالفان قلعه‌نويي محسوب مي‌شود. اگر قلعه‌نويي به استقلال برگردد، احتمالا مجيدي از باشگاه جدا مي‌شود اما فعلا، او سرمربي باشگاه است و حمايت طرفداران را هم پشت سرش دارد. بستن قرارداد با مجيدي، زحمت زيادي هم نخواهد داشت. مجيدي براي هدايت استقلال ابراز تمايل کرده، مشکلي با مديران باشگاه ندارد و هزينه کمتري هم نسبت به قلعه‌نويي روي دست‌شان مي‌گذارد. هرچند کم تجربه بودن او، انتخابش را به يک ريسک بزرگ تبديل مي‌کند.

يک خارجي جديد

فرار از دو گانه قلعه‌نويي – مجيدي و حاشيه‌هايش، فقط يک راه حل براي استقلالي‌ها دارد. ضلع سوم اين مثلث، که به يک مربي خارجي ختم مي‌شود. فتحي از فصل پيش، قول انتخاب يک مربي خارجي بزرگ به جاي شفر را داده است. باشگاه با چند مربي هم وارد مذاکره شده اما موانعي در اين راه وجود دارد. استقلالي‌ها بايد هزينه گزافي بابت اخراج شفر بدهند و قصد نگه داشتن پاتوسي و ايسما و حتي اضافه کردن تيام را هم دارند. با اين اوضاع، يک مربي بزرگ خارجي فشار مالي روي آن‌ها را بيشتر مي‌کند. تاج رئيس فدراسيون هم از باشگاه‌ها خواسته اردو، مربيان و بازيکنان خارجي را در باشگاه‌هاي‌شان به حداقل برسانند. اگر استقلالي‌ها بتوانند به لحاظ مالي توافق خوبي با يک مربي بزرگ خارجي بدست آورند، فتحي وعده‌اي که زمان اخراج شفر داد را عملي مي‌کند. موضوعي که هدف اصلي باشگاه هم هست. در غير اين صورت، با قلعه‌نويي يا مجيدي پاي ميز مذاکره مي‌نشينند.

سرمربي سابق ترکيه، گزينه هدايت تراکتور

اين روز‌ها شايعات زيادي پيرامون تراکتورسازي شنيده مي‌شود و از نيمکت مربيگري اين تيم تا رفت و آمد بازيکنان از جمله مواردي هستند که در رسانه‌ها به اشکال مختلفي به آن پرداخته مي‌شود. بعد از نتايج نه چندان قابل قبول تراکتورسازان در ليگ برتر و دور ماندن دست اين تيم از سهيمه آسيايي احتمال ادامه همکاري سرخپوشان تبريزي با ليکنز خيلي پايين است و با وجود اينکه باشگاه هنوز موضع رسمي در اين مورد نگرفته، ولي اخباري که از گوشه و کنار در مورد مذاکره با گزينه‌هاي سرمربيگري به گوش مي‌رسد تاييد مي‌کند که در فصل نوزدهم سرمربي ديگري را روي نيمکت سرخپوشان تبريزي خواهيم ديد.

يکي از اين گزينه‌ها که مذاکراتي هم با باشگاه داشته، ميرچا لوچسکو سرمربي سابق تيم ملي ترکيه است. لوچسکو اواخر بهمن ماه با اعلام فدراسيون فوتبال ترکيه از اين تيم جدا شد و نزديک 3 ماه است که بيکار است و حالا احتمال آمدن او به تبريز وجود دارد. اين سرمربي 73 ساله رومانيايي سرمربي تيم‌هايي از جمله بشيکتاش، گالاتاسراي، شاختار دونتسک و زنيت سن‌پترزبورگ بوده است. البته باشگاه گزينه‌هاي ديگري هم مد نظر دارد که نام آن‌ها هنوز رسانه‌اي نشده است.

چرا سرجيو از نفت رفت؟

هزينه 40 ميلياردي!

باشگاه التعاون عربستان اعلام کرد که با پائولو سرجيو، سرمربي فصل گذشته تيم فوتبال صنعت نفت آبادان به توافق رسيده است و هدايت تيم عربستاني را برعهده خواهد گرفت.

مسعود رضاييان معاون ورزشي باشگاه صنعت نفت در اين باره گفته: «قبل از رفتن سرجيو از ايران باشگاه صنعت نفت براي فصل جديد به توافق رسيده بود و خود او هم اعلام کرده بود که چند پيشنهاد از تيم‌هاي ايراني دارد، ولي در آبادان راحت است و مي‌خواهد به کارش در صنعت نفت ادامه دهد. نتايج درخشان صنعت نفت در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر کار ما را براي تمديد قرارداد سرجيو سخت کرد و سرمربي پرتغالي مشتريان دست به نقدي پيدا کرد تا پيشنهادات قابل توجهي به او بدهند. با توجه به پيشنهادات خوبي که سرجيو داشت، هزينه ماندن سرجيو 40 ميليارد تومان بود که بودجه سه فصل باشگاه صنعت نفت است. با اين اوصاف باشگاه ما توانايي نگه‌ داشتن سرجيو را نداشت.»

شرط عجيب بيل براي جدايي از رئال

ستاره ولزي رئال مادريد براي جدايي از اين تيم شرط عجيبي گذاشت.

نشريه آ.اس اسپانيا خبر داد که گرت بيل، ستاره ولزي رئال رفتن از اين تيم را نپذيرفت و يک شرط گذاشت تا از رئال جدا شود.

شرط بيل کار انتقالش را پيچيده و سخت کرد. ستاره ولزي درخواست کرده تا 51 ميليون يورو دستمزد 3 فصل باقي مانده‌اش را يکجا بگيرد. بيل با اين تصميمش کار جدايي اش را سخت کرده و به نظر مي رسد در فصل آينده در مادريد مي ماند.

نظر شما