شناسهٔ خبر: 33066461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 استاندار کهگيلويه و بويراحمد:

استان نيازمند ساز و کار مشخص براي اقلام صادراتي است

ياسوج-ربيعي

استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: استان، نيازمند ساز و کار مشخص براي اقلام صادراتي به لحاظ حجم و ميزان ارزش ارزي و ريالي است.به گزارش خبرنگار آفرينش ، علي محمد احمدي در نشست توسعه صادرات غيرنفتي استان افزود: استان ما يک استان مرزي و يا يک استان بسيار برخوردار در حوزه صادرات غيرنفتي نيست و در اين خصوص بايد به دنبال يک سيستم و يا کانال آماري و سند اجمالي بوده و اين مسئله بايد در استان نهادينه شود.

وي بيان داشت: دستگاه‌هاي اجرايي همچون گمرک، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، گردشگري و ميراث فرهنگي و اتاق بازرگاني هر تعهدي که نسبت به حوزه صادرات غيرنفتي دارند، را کاملاً اجرايي کنند.احمدي با تاکيد بر اينکه آنچه را که اکنون صادر مي‌کنيم بايد تقويت کرد، گفت: بايد مشوق‌هاي لازم در خصوص توليد کنندگان و صادرکنندگان به خوبي اعمال و با شرکتها و هلدينگها مذاکره و صادرات استان را با يکي از آنها لينک کرد.وي افزود: در بخشهايي مانند توليدات عسل، گردو، گل رز و ديگر محصولات مي‌توان با هلدينگ بنياد مستضعفان همکاري و با اين روش ضمن انجام صادرات اين کالاها، آمار دقيقي از آن نيز بدست آورد.

احمدي اظهار داشت: مي‌توان براساس آن سودآوري و مشوق‌هاي لازم را براي استان فراهم کرد.استاندار سهم صادرات غيرنفتي استان را در سال جاري 12 ميليون و490 ميليون دلار عنوان کرد و افزود: اگر سيستم گمرکي و صادراتي به خوبي عمل کند مي‌توانيم بالاي 20 ميليون دلار صادرات غيرنفتي در استان داشته باشيم.

احمدي تصريح کرد: توسعه صادرات غيرنفتي بخش سودآور توليد است و در سال رونق توليد، صادرات بايد مورد توجه جدي حوزه اقتصادي استان قرار گيرد.

وي افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي توليد استان و براساس برنامه ششم توسعه، آمايش سرزميني و برنامه پنج ساله بايد ميزان رشد و سهم صادرات استان مشخص و براي تحقق آن همه جوانب کار و شرايط را بکار گيريم.استاندار تاکيد کرد: بايد اين امر که توليدات استان از چه طريقي و به کجا مي‌رود کنترل و مشخص شود که ميزان از توليدات در استان مصرف و چه ميزان از طريق گمرک استان و يا ديگر استان‌ها صادر مي‌شود تا آمار دقيق و رسمي به دست آيد.

مدير کل آموزش و پرورش يزد:

شاهنامه خواني؛ هم‌راستا با اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش

يزد – اکبر خيرخواه

مدير کل آموزش و پرورش استان يزد با اشاره به اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، اجراي برنامه‌هاي همچون شاهنامه‌خواني در روز بزرگداشت حکيم فردوسي را در همين راستا خواند.«عباسعلي دانافر» در مراسم بزرگداشت فردوسي که بمناسبت روز «پاسداشت زبان فارسي و گراميداشت حکيم ابوالقاسم فردوسي» و با حضور مديران کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌هاي عمومي استان و جمعي از دانش‌آموزان و مربيان مدرسه دخترانه مهديه يزد در کتابخانه علامه جعفري برگزار شد، گفت:پيوند کتابخانه و مدرسه، پيوندي مبارک است که به رشد علمي و اخلاقي دانش‌آموزان مي‌انجامد.

وي اظهار کرد:يکي از اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، تقويت هويت ايراني اسلامي در ميان دانش‌آموزان است که اجراي برنامه‌هاي همچون شاهنامه‌خواني در روز بزرگداشت حکيم فردوسي در همين راستا است.

وي ايجاد روحيه نشاط و سرزندگي در قشر دانش‌آموز را از ديگر اهداف سند تحول بنيادين دانست و گفت: اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با همکاري کتابخانه و مدرسه، مي‌تواند به نشاط و پويايي علمي و فرهنگي محيط‌هاي آموزشي کمک کند و دانش‌آموزاني خلاق و اهل بينش را پرورش دهد.

دانافر همچنين از توجه ويژه مدير کل و کارکنان کتابخانه‌هاي عمومي استان يزد به بخش‌هاي کودک کتابخانه‌ها و اجراي برنامه‌هاي جذاب فرهنگي براي جذي هرچه بيشتر کودکان و نوجوانان به کتابخانه و مطالعه قدرداني کرد.

«رقيه دوست فاطمي‌‌ها» مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي استان يزد نيز ضمن قدرداني از مسئولان دبستان مهديه که با نگرش درست فرهنگي، زمينه ارتباط دانش‌آموزان با کتابخانه را فراهم آورده‌اند، گفت: اين امر مي‌تواند به تقويت بنيه فرهنگي، اخلاقي و آموزشي دانش‌آموزان بيانجامد.

وي با گراميداشت سالروز بزرگداشت فردوسي، بيان کرد: فردوسي با سرودن شاهنامه هويت ايراني اسلامي را به جهانيان معرفي کرد.

دوست فاطمي‌ها در پايان ابراز اميدواري کرد با تعامل بين محيط‌هاي آموزشي و کتابخانه‌ها، شاهد استمرار برنامه‌هاي ارزشمند فرهنگي در اين دو محيط علمي و آموزشي باشيم.

«احمد قاضي‌نسب» عضو انجمن شاهنامه فردوسي يزد در بخشي ديگري از اين برنامه، در سخناني به روند پيدايش و سرايش شاهنامه پرداخت و اين اثر ارزشمند فردوسي را هويت ادبيات ايران دانست.

سرپرست سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تبريز:

علاقه‌ مند و پيگير جدي ورزش هستم

تبريز-توفيقي

سرپرست سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تبريز گفت:برادري دروني و نشاط بيروني، شعار ما است و بايد سعي کنيم بر اساس همين شعار، براي اعتلاي نام شهرمان بکوشيم.حجت‌الاسلام والمسلمين قدوسي با اشاره به اينکه حرکت در مسير ولايت، رويکرد کلي سازمان تازه ‌تاسيس فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تبريز است، اظهار کرد: به عنوان يک روحاني مبلغ، از قديم با نسل جوان ارتباط داشته‌ام و تجربه‌هاي مهمي از ابتکارات تبليغي و فرهنگي دارم و نيازهاي اين حوزه را به خوبي مي‌شناسم.

وي با يادآور شدن اين نکته که هنر، از اوايل انقلاب در متن جامعه جاي داشته است، افزود: با اين حال متاسفانه نتوانسته‌ايم آن‌گونه که بايد و شايد از ظرفيت‌هاي ارزنده هنر، در مسير انقلاب بهره‌ بگيريم.از اين رو بايد سعي کنيم به دور از حب‌ و بغض، دست برادري به هم بدهيم و عقب‌ماندگي‌ها را جبران کنيم.سرپرست سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تبريز با قدرداني از حمايت نماينده ولي‌ فقيه در استان و امام ‌جمعه تبريز، گفت: پس از مشورت‌هاي متعدد کارشناسي، وارد مسئوليت فرهنگي شده‌ام و اميدوارم همگي با هم براي نشاط و سربلندي شهر بکوشيم.

وي با اشاره به اهميت ارتقاي نشاط و سلامت عمومي، اظهار کرد: علاقه‌ مند و پيگير جدي ورزش هستم و قطعاً سعي مي کنيم بحث ورزش را با نگاه ويژه در برنامه‌هاي اجرايي لحاظ کنيم.

نظر شما