شناسهٔ خبر: 33066455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 شهردار گرگان :

راه‌اندازي موزه و مرکز اسناد شهرداري؛ در دستور كار

گرگان-قهرمان

شهردار گرگان گفت: بخشي از بافت فرسوده در بافت تاريخي گرگان نهفته است و در زمان وقوع حوادث نگراني جدي ايجاد مي‌کند.عبدالرضا دادبود در مراسم گراميداشت روز موزه و هفته ميراث فرهنگي اظهارداشت: در موضوع‌هاي بافت تاريخي و ميراث فرهنگي، شهرداري گرگان با نگاه توجه به هويت شهري و توسعه گردشگري براي نخستين بار به بافت تاريخي ورودي جدي و همه جانبه داشت.

وي با اشاره به کم‌توجهي‌هايي که در سال‌هاي اخير به بافت تاريخي گرگان شده است، گفت: در سال‌هاي گذشته و حتي يک دوره که در استانداري مسئوليت داشتم، حرف‌هاي زيادي درباره بافت تاريخي گرگان زده شد اما کمتر شاهد اتفاقات خوب در اين بخش بوديم. اما در اين دوره با تعامل و نگاه‌هاي خوبي که در بخش‌هاي مختلف کارشناسي ايجاد شد و کمک علاقه‌مندان به بافت تاريخي مسيري براي احياي آن باز شده است.

شهردار گرگان بيان داشت: ورود به مجموعه بافت تاريخي نسبتاً سخت بوده به ويژه در جاهايي مانند گرگان که در اين سال‌ها کمتر کار شده است. براي ورود به اين بخش بايد در کنار کارهاي کالبدي به مباحث فرهنگي نيز بپردازيم. ما تجربه خوبي در اين زمينه داريم و معتقد هستيم اگر کار فرهنگي خوب صورت بگيرد مردم براي ايجاد اتفاقات خوب، پاي کار هستند.

وي با بيان اينکه شهرداري گرگان احياي گذر نخست بافت تاريخي شهر را در دستور کار قرار داده است، گفت: کف‌سازي محله پاسرو، جداره‌سازي خيابان امام خميني (ره)، ساماندهي باغ‌مزار استاد لطفي، مرمت خانه دارويي‌ها و غيره انجام شده است و امسال نيز در همين گذر کار خواهيم کرد.

دادبود با بيان اينکه دستگاه‌هاي خدمات‌رسان عضو ستاد بازآفريني شهري بايد به تعهدات خود در احياي بافت‌هاي تاريخي عمل کنند، اظهارداشت: سال گذشته مجبور شديم تأسيسات زيربنايي مانند برق را با هزينه‌هاي شهرداري به زيرِ زمين منتقل کنيم.در حاليکه طبق دستورالعمل بازآفريني شهري اين کار برعهده دستگاه‌هاي خدمات‌رسان قرار دارد.

وي به پايان مطالعات اوليه ايجاد پياده‌راه در خيابان امام خميني (ره) شهر گرگان نيز اشاره کرد و افزود: مشاور مطالعات اوليه به پايان رسانده است و اگر بتوانيم مباحث ترافيکي اين خيابان را در شوراي ترافيک حل کنيم، اقدامات آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: راه‌اندازي موزه و مرکز اسناد شهرداري امسال در دستور کار قرار دارد. مرکز اسناد آماده شده است و موزه نيز به زودي اجرايي مي‌شود.

وي گفت: بخشي از بافت فرسوده در بافت تاريخي گرگان نهفته است و در زمان وقوع حوادث نگراني جدي ايجاد مي‌کند. بخشي از شهر در تپه‌ها در معرض رانش‌ها و بخشي هم در خطر سيلاب‌ها قرار دارد. در عين حال بخشي از بافت فرسوده نيز در اين محدوده واقع شده است که بايد براي آنها با همفکري هم کاري کنيم.

با هماهنگي اداره کل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تبريز؛

معرفي تبريز از قاب برنامه تلويزيوني «صبحي ديگر»

تبريز-توفيقي

جاذبه هاي گردشگري و تاريخي تبريز در قالب چند آيتم متنوع، از برنامه تلويزيوني صبحي ديگر معرفي مي‎شود.

سعيد حاجي زاده مديرکل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تبريز با اعلام اين خبر افزود: پخش سلسله آيتم‎هاي معرفي تبريز با معرفي پارک بزرگ ائل گلي آغاز شد و دست کم دوهفته به صورت روزانه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اينکه برنامه پرطرفدار صبحي ديگر آيتمي در قالب ايرانگردي دارد، گفت: سپند اميرسليماني مجري اين آيتم، به همراه گروه تصويربرداري چندروز در تبريز حضور داشتند و در مدت حضور خود از جاذبه‎هاي گردشگري تبريز گزارش هايي ضبط و توليد کردند.

حاجي زاده تشريح کرد: خانه استاد شهريار، پارگ بزرگ ائل گلي، موزه آذربايجان، مسجد کبود، بازار سرپوشيده تبريز، تله کابين عينالي، پارک-موزه قاجار، مقبره الشعرا و... از جمله مکانهايي هستند که در اين برنامه معرفي مي‎شوند.

برنامه صبحي ديگر هرروز صبح ساعت 9:30 تا 11 از شبکه سراسري آموزش پخش مي‎شود.

معاون سياسي و امنيتي استاندار کهگيلويه و بويراحمد:

خشکيدگي درختان بلوط، يک فاجعه زيست محيطي است

ياسوج-ربيعي

معاون سياسي و امنيتي استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت:خشکيدگي جنگلهاي بلوط در حوزه زاگرس و استان يک فاجعه زيست محيطي است و بايد با تدبير، اين فاجعه ملي را مديريت کرد.به گزارش خبرنگار آفرينش از ياسوج، محمد کاظم نظري در نشست فرهنگ ترافيک شهري افزود:انتظار مي‎رود تمامي مسئولان و مردم براي رفع مشکلات فرهنگي پاي کار بيايند و هرکدام بنا به رسالت و تخصص خود در اين زمينه ورود کنند.

وي بيان داشت: بدون شک با تعامل هنرمندان، اصحاب قلم و مسئولان مي‏توان بخش اعظمي از مشکلات فرهنگي را مرتفع کرد.

نظري اظهار داشت: براي هدفگذاري فرهنگي بايد مدل مطلوب فعاليت فرهنگي در مراکز آموزشي و دانشگاهي ما عملياتي شود.

وي افزود: هنرمندان و تمامي صاحبان انديشه و قلم بايد براي ارائه راهکار مناسب براي حل مشکلات فرهنگي به ويژه در حوزه ترافيک همکاري کنند.

نظري تصريح کرد: اصحاب رسانه ميتوانند در اين مسير ما را ياري کنند.وي با اشاره به کمتر شدن ريشه کني گياهان کوهي گفت:ريشه کن کردن گياهان خودرو کوهي نسبت به گذشته کمتر شده است اما بايد فرهنگسازي‎هاي لازم براي حفاظت از اين طبيعت خدادادي انجام شود تا اقبال عمومي براي حفظ اين طبيعت گران بها افزايش يابد.

معاون سياسي استاندار افزود:بايد زيرساختهاي فرهنگ شهرنشيني در استان فراهم شود و صدا و سيما به عنوان رسانه ملي نقش مهمي در ترويج فرهنگ شهرنشيني و ترافيک دارد و مي توانند با برنامه سازي هاي هدفمند زمينه ارتقاي فرهنگ شهروندان را مهيا کنند.

نظر شما