شناسهٔ خبر: 33065905 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اولین زن خلبانی که بدون دست پرواز می‌کند/ تصاویر

زنی اهل آریزونا، اولین خلبانی است که در آمریکا مجوز پروزا با پاهایش را گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، جسیکا کاکس، ۳۶ ساله و اهل فونیک آریزونا، بدون دست متولد شد. اختلالی که برای این زن پیش آمده با نام «آمیلیا» شناخته شده. این اختلال نادر که هنوز مشخص نیست که چند نفر در آمریکا دچار آن شده‌اند، باعث می‌شود اندام‌ها و عضلات دست پیش از تولد در بدن انسان رشد نکند.

جسیکا در طول زندگی آموخت که چگونه برای انجام هرکاری بجای دست، از پاهایش استفاده کند و با همین روند او توانست رانندگی بیاموزد، پیانو بزند، در شیرجه اسکوبا حرفه‌ای شده و گواهی بگیرد و همچنین بتواند کمربند مشکی دان ۳ تکواندو را کسب کند.

در کنار تمام افتخاراتی که جسیکا داشته، مهم‌ترین و البته عجیب‌ترین دستاورد او، دریافت گواهی پرواز با هواپیماهای تک موتوره است.

او در مصاحبه‌ای که با CNN داشت، درباره انگیزه تلاش‌هایش گفت: می‌خواستم به کسانی که نقص عضو دارند نشان بدهم که شما هم می‌توانید.

جسیکا گفت: برای آموختن خلبانی، مربی‌های زیادی داشتم که با کمکشان توانستم این کار را یاد بگیرم. این روند حدود ۳ سال طول کشید. مسلما افراد زیادی باور نمی‌کردند که من بتوانم از عهده این کار بربیایم.

او ادامه داد: من الگوهای زیادی داشتم و حالا این را وظیفه خودم می‌دانم که الگوی خوبی برای دیگران باشم. آرزویم این است که بتوانم کودکان را تشویق کنم که با ترس‌هایشان روبرو شوند.

قبل از تولد جسیکا، هیچ اسکن و تصویربرداری ناقص بودن بدن او را نشان نداده بود و از آنجا که مادرش بارداری طبیعی و بدون مشکلی داشت، پزشکان با دیدن نقص عضو او شوکه شدند. اما او توانست به همه ثابت کند که نداشتن دست برای او هیچ‌گاه به معنای محدودیت نبوده است.

منبع: Daily Mail

۴۷۲۳۴

برچسب‌ها:

نظر شما