شناسهٔ خبر: 33065738 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

«دخترم نرگس» در ارومیه کلید خورد

به گزارش ایرنا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از این سریال گفت: این سریال در 26 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی سید حسن فرخی و داود

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از این سریال گفت: این سریال در 26 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی سید حسن فرخی و داود سلیمانپور ساخته می شود.
مسعود مجرد ادامه داد: مراحل پیش تولید «دخترم نرگس» از حدود 6 ماه قبل آغاز و از 14 اردیبهشت سال جاری نیز عملیات فیلمبرداری آن شروع شد.
وی بیان کرد: تلاش ما در این فیلم ارائه محتوای خوب و جذاب برای مخاطب است تا بتوان در این قالب ظرفیت های استان را در شبکه ملی به نمایش گذاشت.
وی اضافه کرد: عوامل فنی و اجرایی باید با تمام توان در ارتقای کیفی کار تلاش کنند تا این فیلم کارنامه درخشانی برای استان باشد.
وی اظهار داشت: وجود دقت کافی در مرحله تولید فیلم اساسی بوده، زیرا رسانه زیر نگاه دقیق مردم و متخصصان است و این امر باید در اولویت عوامل فیلم ساز باشد.
نویسنده و کارگردان این سریال نیز گفت: یکی از تلاش های ما در فیلم « دخترم نرگس» بالا بردن جذابیت و کشش آن است.
باقر پیران ادامه داد: حضور بازیگران ملی و اساتید بازیگری در این فیلم از نقاط قوت آن است و مخاطب را برای دیدن فیلم جذب می کند.
وی بیان کرد: بازیگرانی چون مریم خدارحمی، امیر صد هزاری، فریبا طالبی، مهدی علی پور، کیوان مظاهری، جمال ذوالقدر، ماهرخ رفیع زاده، عفت مهپور، رقیه بایبوردی، رباب مرزبان، مهین کاظمی و فریدون سید سیاح در این سریال ما را همراهی می کنند.
وی اظهار داشت: عباس سرودی، هرمینه بارسنجی، شراره مظلومی فرد، محمد کاظمی، پدرام رحمانی، علیسا ذوالقدر، بهمن خضری، حامد مرادی، هنگامه بهبودی، فاطمه خلیفه گلی، مرضیه رضوانفر، نازنین خادم، مسعود یکانی و هاشم چاوشی از دیگر بازیگران این سریال هستند.
تیه کننده این اثر نیز گفت: فیلمبرداری این اثر با یکهزار و 172 سکانس از 14 اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.
سید حسن فرخی ادامه داد: بازیگرانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان در این مجموعه ایفای نقش می کنند.
به گزارش ایرنا سامان حسن زاده، علی شکورزاده، شراره مظلومی فرد، مهران طیبی فر، باقر پیران، محمد رحمانیان، سروش مرشدیان، محمدرضا مرتضایی، امین سیمین مرام، میترا بابک، حمید سلیم امینی، مسعود رئیس الساداتی، رحمان سیفی آزاد و ایمان کرمیان عوامل اجرایی این سریال هستند.
سید حسن فرخی پیش از این تهیه کنندگی آثاری چون دخترم یسنا، حدیث سرو، خدا با من است، نشانی وصل، پیرغلام و به سوی خورشید را بر عهده داشته است.
باقر پیران نیز فوق لیسانس سینما بوده و دارای درجه هنری کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مستند «اصلاح ژنتیکی گندم» و فیلم‌های داستانی «صبح روز رهایی»، «یاوران» و «سرگشته» در کارنامه این هنرمند به چشم می خورد.
این هنرمند پیش از این کارگردانی سریال های «باجناقلار1-2-3»، «آیریلیق»، «آنا»، «یاشا» و تله فیلم های «ایکی سلطان»، «سولماز» و «بیداری» را برعهده داشته است.
پیران به عنوان هنرمند برتر آذربایجان غربی در سال ۱۳۷۷ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لوح تقدیر دریافت کرده است.
وی همچنین لوح تقدیر سیزدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما را در ۱۳۸۴، جایزه بهترین نویسندگی، کارگردانی و تدوین چهاردهمین جشنواره تولیدات مراکز را در سال 1385 برای سریال «باجناق ها» و همچنین جایزه بهترین نویسندگی، کارگردانی، تدوین و طراحی صحنه پانزدهمین جشنواره تولیدات مراکز را در ۱۳۸۶ از آن خود کرده است.
9918/7129
انتهای پیام

نظر شما