شناسهٔ خبر: 33065360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسیح کردستان-۳۴/ سردار آقامیر:

بروجردی، پیشرو در ارتباط‌گیری با آحاد مردم/ شاگردان شهید بروجردی هنوز هم از نخبگان هستند

همرزم شهید بروجردی گفت: آقای بروجردی در کشف استعدادهای نیروهای خود بی‌نظیر بود تا جایی که شاگردان شهید بروجردی که هم اکنون در کشور مشغول به خدمت هستند، هنوز از نخبگان هستند.

صاحب‌خبر -

شاگردان شهید بروجردی هنوز هم از نخبگان دفاع مقدس هستندسردار آقامیر از همرزمان شهید بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس درباره نقش این شهید در تامین امنیت پایدار کردستان اظهار داشت: شهید بروجردی بنیان‌گذار سازماندهی نیروهای رزم سپاه در پادگان ولیعصر بود. بروجردی با همین گردان‌ها در خرمشهر، مرز بازرگان، بندر ترکمن و جنگ اولیه خوزستان حضور پیدا کرد. بعد از این سازماندهی یک مقطعی به سیستان و بلوچستان رفت و وقتی که برگشت روی موضوع کردستان فکر کرد. هیئت حُسن‌ِنیتی تشکیل شد و کار به مذاکره کشیده شد. خیلی از شهرها در غرب کشور در اختیار کومله و دموکرات‌ها بود و مردم خیلی نقشی نداشتند.

وی در ادامه گفت: آقای بروجردی بر خلاف برخی مسئولان، مردم را در مساله کردستان دخالت داد و مبتکر سازماندهی یک نیروی مردمی تحت عنوان «پیشمرگان کرد مسلمان» بود. این طرح را به عده‌ای از مسئولین ارائه داد و تاکید داشت ما امنیت کردستان را باید با خود مردم کُرد برقرار کنیم. بنابراین بروجردی توانست امنیت پایدار کردستان را به وسیله خود مردم ایجاد کند.

همرزم شهید محمد بروجردی در خصوص اقدامات این شهید در تغییر نگاه به مردم توضیح داد: یک نگاه بدبینانه‌ای در آن مقطع تاریخی به کُردها ایجاد شده بود که شهید بروجردی سعی داشت آن را تغییر دهد. این شهید معتقد بود که جنس مردم کردستان سنخیتی با ضدانقلاب‌ ندارد. آنها موافق با انقلاب هستند و به همین دلیل آقای بروجردی مُصِر بود این رفتار کینه‌توزانه که نسبت به مردم کُرد وجود داشت را برطرف کند و موفق هم شد تا بوسیله مردم کُرد امنیتی پایدار را در کردستان برقرار کند.

سردار آقامیر در مورد تربیت نیروهای مستعد توضیح داد: وقتی قرار شد به کردستان برویم (البته مقر اصلی ما در کرمانشاه بود)، حدود ۴۰ نفر از رزمندگان نخبه را با خود بردیم، که سردار احمدی مقدم، شهید ناصر کاظمی و خیلی از رزمندگان دیگر جزو آنها هستند. شهید بروجردی در استعدادیابی و برقراری ارتباط با مردم بسیار پیشرو بود. نیروهایی که شهید بروجردی به عنوان مسئول انتخاب می‌کرد کاملا مستعد بودند. شاگردان بروجردی که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند از نخبگان بوده و در هر گوشه‌ای از کشور مشغول به خدمت هستند.

وی  در خصوص برنامه‌های شهید بروجردی در کردستان گفت: ضد انقلاب‌ در ۲۰ کیلومتری کرمانشاه مقر زده بودند و در آن شرایط باید حتماً «کامیاران» آزاد می‌شد و به تبع آن سنندج و شهرهای دیگر از دست ضد انقلاب‌ آزاد می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت. سازمان پیشمرگان کرد مسلمان را شهید بروجردی در این زمان تشکیل داد. مسئول این سازمان را به شهید «محمد فدایی» داد که در کامیاران به شهادت رسید. نیروها تحت آموزش قرار می‌گرفتند و بعد از مدتی برای عملیات آماده می‌شدند.

سردار آقامیر در ادامه گفت: چریک های فدایی خلق، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین خلق، کموله‌ها و دموکرات‌ها با هم علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کردند. خلاصه اینکه شرایط بسیار سختی بود و در این فضا پیشمرگان کرد مسلمان توانستند شهر کامیاران را آزاد کنند. به همین ترتیب بروجردی با کمک پشمرگان با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست بخش‌های زیادی از کردستان را از دست ضد انقلاب‌ آزاد کند.

وی درباره نقش شهید بروجردی در ایجاد وحدت بین فرماندهان ارتش و سپاه توضیح داد: شهید بروجردی برخلاف نگاهی که به برخی ارتشیان وجود داشت با اعتماد کامل به فرماندهان ارتش گام برداشت. از جمله شهید شیرودی که بروجردی به ایشان نگاه بسیار مثبتی داشت. نه تنها نسبت به شهید شیرودی که به همه فرماندهان ارتش همین نگاه را داشت. شهید شیرودی هم نسبت به خلوص و حُسن‌نیت شهید بروجردی ایمان داشت و در آزادسازی کامیاران نقش اساسی ایفا کرد. همین اعتماد و اطمینان شهید بروجردی بود که توانست غائله کردستان را به سرعت حل کند. به همین دلیل است که بعد از چند دهه از شهادت بروجردی هنوز مردم کردستان نسبت به این شهید عزیز ارادت دارند و از وی به عنوان منجی خود یاد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از طرفی باید بگویم که شهید بروجردی در ارتباط‌گیری با همه اقشار مردم پشگام بود. جلسات متعددی در دانشگاه و مدارس برگزار می‌کرد و به شبهات و سوالات دانشجویان پاسخ می‌داد، از این نظر نگاه جوان‌گرایی شهید بروجردی در آن مقطع بسیار حائز اهمیت بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما