شناسهٔ خبر: 33064371 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران

تولید سالانه ۳۰۰ هزار قطعه سرنگ اینفلیتور

با تولید انبوه سرنگ اینفلیتور سالانه می‌توانیم حدود ۳۰۰ هزار قطعه از آن را در داخل کشور تولید کنیم

صاحب‌خبر -

تولید سالانه ۳۰۰ هزار قطعه سرنگ اینفلیتورجبار علی ذاکری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز شاهد رونمایی و سرمایه گذاری برای تولید انبوه سرنگ اینفلیتور در دانشگاه علم و صنعت بودیم که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه طراحی، ساخته و به تولید انبوه رسید.
وی گفت: دانشگاه علم و صنعت در یک سال گذشته برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به دنبال تأسیس صندوق خاص خطرپذیر در عرصه پژوهش و فناوری بود که خوشبختانه پارسال این صندوق به ثبت رسید و امسال با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان برای حمایت از پژوهشگران و فناوران فعالیت خود را آغاز کرد.
زاکری با بیان اینکه ۴ طرح بزرگ برای طراحی و ساخت در دستور کار قرار گرفته است افزود: یکی از این طرح‌ها که بازده بسیار مناسبی دارد و سرمایه اش کوتاه مدت بوده است تولید سرنگ اینفلیتور بود که تمام تست‌های اولیه آن انجام شد و به تأیید وزارت بهداشت رسید که امروز تولید انبوه آن آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: سرمایه گذاری بر روی این طرح از طریق شرکت سرمایه گذار خطر پذیر دانشگاه علم و صنعت انجام شده و امیدواریم نیاز سالانه کشور که در حدود ۳۰۰ هزار قطعه از این سرنگ است برطرف شود.

همکاری ۶ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت برای تولید سرنگ اینفلیتور
مدیر عامل شرکت سرمایه گذار معنا گفت: از سال ۹۶ با همکاری ۶ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تولید سرنگ اینفلیتور آغاز شد.
احمد نیک پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: تلاش برای تولید سرنگ اینفلیتور از اوایل سال ۹۶ آغاز شد و ۶ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت از طریق مهندسی معکوس تولید این محصول را آغاز کردند.
وی افزود: وضعیت بازار، فعالیت‌های فناورانه و سرمایه گذاری بخش خصوصی بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی می‌توان این سرنگ را تولید کرد.
نیک پور با بیان اینکه سرنگ اینفلیتور سالانه از خروج ۴ و نیم میلیون یورو ارز جلوگیری می‌کند گفت: این محصول از کشور‌هایی مانند آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی و چینی وارد کشور می‌شد و هم اکنون توسط پژوهشگران دانشگاهی به طور کامل بومی سازی شده است و به بازار عرضه می‌شود.

سرنگ اینفلیتور مورد تایید اساتید و پزشکان است
عضو هیأت مدیره شرکت دانش بنیان دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: سرنگ اینفلیتور که تاکنون از کشور‌های دیگر وارد می‌شد، در کشور بومی سازی و توسط استادان و پزشکان تأیید شده است.
محمد حمید استادریک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: سرنگ اینفلیتور یکی از تجهیزات پزشکی یک بار مصرف است که در عمل‌های آنژیوپلاستی برای درمان عروق کرونر و بالن زدن در قلب استفاده می‌شود.
وی گفت: این محصول تاکنون از کشور‌های چین، فرانسه، آمریکا، آلمان وارد کشور می‌شد و یک محصول به طور کامل وارداتی بود که از تجهیزات حیاتی در اتاق عمل به شمار می‌آید و ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن تعلق می‌گرفت.
وی با بیان اینکه در آذر سال ۹۷ خط تولید این سرنگ افتتاح شد گفت: هم اکنون این سرنگ در مراکز مهم درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد تأیید پزشکان است.
وی ادامه داد: امیدواریم با تولید این محصول در سال ۹۸ از خروج ارز جلوگیری کنیم و دولت هم تاکنون همکاری کرده است.

بومی سازی سرنگ اینفلیتور در کشور
دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت گفت: با تولید سرنگ اینفلیتور این محصول به طور کامل بومی سازی و توسط پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ساخته شد.
محسن خدادادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: سرنگ اینفلیتور در عمل قلب آنژیوپلاستی برای بازکردن انسداد‌های رگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و این سرنگ وظیفه پرکردن بالن را با فشار ۳۰ اتمسفر دارد.
وی با بیان اینکه این سرنگ حاصل تلاش ۶ دانشجو و دانش آموخته دانشگاه علم وصنعت است گفت: ایده اولیه این سرنگ در سال ۹۷ شکل گرفت و در سال ۹۶ نمونه آزمایشگاهی آن تولید و در آذر ۹۷ خط تولید آن بومی سازی و افتتاح شد.
وی با بیان اینکه این محصول پرمصرف و یک بار مصرف است گفت: سالانه کشور به ۳۰۰ هزار عدد از این محصول نیاز دارد که با تولید آن از خروج ۴ و نیم میلیون یورو ارز جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: این محصول با ارز دولتی وارد می‌شد و مشکل حواله ارز و ارسال آن وجود دارد.

نظر شما