شناسهٔ خبر: 33064332 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

حمایت از تجاری سازی علم در معاونت علمی

با سیاست‌های مناسب و برنامه راهبردی از روند تجاری سازی علم حمایت می‌کنیم

صاحب‌خبر -
اسماعیل قادری فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: طی سالهای گذشته تاکنون بارها شعار ارتباط دانشگاه با صنعت را مطرح کرده ایم اما از حلقه مفقوده ای غافل بودیم و آن اینکه دانشگاه محل تولید علم است و محل تجاری سازی نیست اما باید بتوانیم این علم نافع را به تولید متصل کنیم.
وی گفت: در برنامه ی محوری تحت عنوان پلتفرم توسعه شرکت های دانش بنیان زیست بوم نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این حلقه مفقوده با ایجاد شرکت های دانش بنیان تا حدی برطرف شد.
قادری فر با اشاره به تأسیس شرکت دانش بنیان در دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: امروزه در دانشگاه علم و صنعت شاهد هستیم که در بسیاری از شرکت های دانش بنیان محصولات نوآورانه تولید می شود و آماده عرضه به بازار مصرف است و امروز هم شاهد توسعه چنین محصول فناورانه ای هستیم.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز دانشگاه علم و صنعت توانست در یک محصول پزشکی مورد نیاز کشور را تولید و علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب و کار از خروج ارز نیز جلوگیری کند.
وی تأکید کرد: امروز یک جریان نوآورانه در داخل کشور تشکیل شده است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان بسیاری از محصولات را وارد بازار کرد و ما از این روند شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم حمایت و سیاست های مناسب و برنامه های راهبردی خود را اجرا می کنیم.

نظر شما