شناسهٔ خبر: 33064263 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بخشنامه صرفه‌جويی در سازمان برنامه و بودجه كشور ابلاغ شد

اربابی بخشنامه صرفه‌جويی سازمان مذكور را به همه معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته و سازمان‌های مديريت و برنامه‌ريزی استان‌ها ابلاغ كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور؛ زهرا اربابی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیانی سازمان برنامه و بودجه کشور، بخشنامه صرفه‌جویی سازمان مذکور را به همه معاونت‌ها و امور و سازمان‌های وابسته و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ کرد.

این بخشنامه در راستای راهبرد‌های مد نظر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بخشنامه شماره ۱۸۰۹۵۶ مورخ ۱۶‏/۴‏/۱۳۹۷سازمان برنامه و بودجه کشور، موضوع صرفه جویی همه جانبه و پرهیز از مصارف غیر‌ضروری و استفاده بهینه از امکانات موجود در حوزه، بخشنامه صرفه‌جویی سازمان در بخش خدمات عمومی و پشتیبانی ابلاغ شده است.

به موجب این بخشنامه، مجموع مصارف و هزینه‌های آب، برق، تلفن و گاز در سال ۱۳۹۸ نباید از ارقام عملکرد آن‌ها در سال ۱۳۹۷ بالاتر باشد و خرید تجهیزات و ملزومات اداری مانند انوع رایانه، نمابر، تلفن، چاپگر، وسایل صوتی و تصویری، میز و صندلی و کمد و مبلمان و ملزومات اداری نیز صرفآ با تشخیص مقام مجاز و با رعایت صرفه جویی در هزینه‌ها مجاز خواهد بود.

ترویج فرهنگ کاهش مصرف کاغذ و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در تمام سطوح، کاهش مأموریت‌های اداری و استانی و پرهیز حداکثری از انجام سفر برای برگزاری جلسات اداری با توجه به فراهم شدن امکانات برقراری ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس به جز مأموریت‌های ضروری با نظر مقام مسئول، بند‌های دیگر این بخشنامه را شامل می‌شود.

در این بخشنامه همچنین بر اجتناب از برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و سمینار‌ها و مسابقات ورزشی، فرهنگی و سایر عناوین مشابه برون سازمانی تأکید و عنوان شده است که هزینه‌کرد به منظور خرید اقلامی برای پذیرایی در جلسات و دفاتر مانند میوه، آجیل، انواع شیرینی، شکلات، آب‌میوه و نظایر آن به هر عنوان ممنوع است و پذیرایی فقط باید در حد چای و بیسکویت از تولیدات داخلی باشد.

بر اساس این گزارش، هرگونه هزینه برای خرید گل و تهیه بسته‌های هدیه ممنوع بوده و هرگونه هزینه برای چاپ آگهی تبریک و تسلیت و موارد مشابه هم ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: گسترش همکاری های تجاری و بانکی ایران و اتریش

در بندی دیگر از این بخشنامه، انجام هرگونه هزینه برای بازسازی، به‌سازی، نوسازی، تغییر دکوراسیون در واحد‌های سازمانی به جز مواردی که با نظر معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی الزامی است، ممنوع اعلام شده است.

این بخشنامه همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در خارج از فضا‌های متعلق به سازمان و پرداخت‌های غیرمتعارف برای برگزاری چنین دوره‌ها را هم ممنوع کرده است.

بر پایه این گزارش، برگزاری تور‌های زیارتی و سیاحتی با هزینه سازمان برنامه و بودجه کشور هم ممنوع اعلام شده است.

این بخشنامه در خاتمه، بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تصریح کرده و مشارکت و همراهی لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده را از مجموعه سازمان مذکور خواستار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما