شناسهٔ خبر: 33064119 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

غریب‌پور:

صنعت نیازمند علم دانشگاه است

رئیس شرکت ایمیدرو گفت: دانشگاه به صنعت و ظرفیت عملی آن نیاز دارد و صنعت نیز نیازمند علم دانشگاه است. این علم در صنعت تبدیل به محصول می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا٬ خداداد غریب پور در  مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعدازظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: ایمیدرو درزمینه مهندسی معدن فعالیت‌های زیادی داشته است. با سازمان نظام‌مهندسی تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های مهندسی و توسعه علمی امضا کرده‌ایم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امیرکبیر داشتیم تا از ظرفیت این دانشگاه برای توسعه و تولید علمی استفاده کنیم.

وی افزود: قرار است این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد‌های زیادی میان دانشگاه امیرکبیر و ایمیدور شود.

 رئیس شرکت ایمیدرو با تبریک هفته مهندسی معدن افزود: دانشگاه به صنعت و ظرفیت عملی آن نیاز دارد و صنعت نیز نیازمند علم دانشگاه است؛ این علم در صنعت تبدیل به محصول می‌شود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی کشور حوزه معدن کمترین آسیب را دیده است. چرا که بازار کار معدن گسترده تر از هر صنعتی است؛ صادرات کشور در حوزه معدن به ۱۲۳  کشور در جهان است.

غریب‌پور بیان کرد: دانشگاه باید محل حل مسائل باشد؛ سال‌هاست که تجهیزات را از کشورهای دیگر وارد کرده‌ایم اما به هیچ وقت به سراغ این نرفتیم که ساخت آن‌ها را یاد بگیریم.

وی افزود: بنا به شرایط فعلی مجبور شده ایم که روی تولیدات داخلی تمرکز کنیم و توجه بیشتری به ظرفیت‌های داخلی کنیم. ایمیدرو تاکنون از ۶۰۰ پایان نامه حمایت کرده است؛ به همت وزرات علوم همچنین قرار است فرصت مطالعاتی برای استادان در صنعت فراهم شود که ایمیدرو اعلام آمادگی کرده است.

 رئیس شرکت ایمیدرو گفت: معدن در بعد صنعت و علم نقش مهمی دارد. باید از ظرفیت های داخلی برای توسعه جذب سرمایه و‌حذب نیروی انسانی در حوزه معدن استفاده کنیم.

غریب‌پور افزود: در معدن نیاز به اکتشاف داریم. کنسرسیوم صنعتی کشور اعلام کرده است که آمادگی اکتشاف در حوزه معدن را فراهم می‌کند. دانشمندان حوزه صنعت می‌توانند اکتشاف کنند و هم تجهیزات و ابزارهای علمی بسازند.

وی اظهار کرد: خانه معدن ایران فعالیت زیادی داشته است که باعث افزایش علاقه دانشگاهیان به این حوزه شده است. تقاضا برای کارهای علمی در حوزه صنعت افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: ایمیدرو با ۱۰ شرکت بزرگ حوزه معدن در کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. مصمم هستیم که این تفاهم‌نامه‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم. توسعه در حوزه معدن نیاز کشور است.

غریب پور بیان کرد: براساس شرایط بین المللی نیاز به توسعه در حوزه معدن داریم. صادرات و تولید این حوزه طی سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: صنعت‌کاران حوزه معدن آمادگی این را دارند که در کنار دانشگاه‌ها به سازماندهی نیروی انسانی و حمایت مالی از پژوهش‌های علمی بپردازند.

انتهای پیام/4115/۴۰۲۱/

نظر شما