شناسهٔ خبر: 33062713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی آثار ساکت را می‌نوازد

R33357/P/S4,40/CT12

ارکستر فیلارمونیک پاریس به‌رهبری آرش فولادوند آثار کیوان ساکت را در شهرهای لندن و پاریس روی صحنه می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، آرش فولادوند رهبر ارکستر درباره اجرای پیشِ‌رو توضیح داد: چندی پیش از کیوان ساکت دعوت کردیم که به فرانسه بیاید و مجموعه‌ای از آثار ارکسترال‌شان را با ارکستر بزرگ فیلارمونیک پاریس شرقی اجرا کنند.

 

او ادامه داد: در این کنسرت گروه کُر بهار پاریس و گروه کُرال لندن به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه کُر ایرانی در خارج از کشور شرکت خواهند کرد که مجموعاً بیش از صد خواننده زن و مرد هستند. این مجموعه آثار، در مجموعه کنسرت‌های "صدای صلح 2019" و آلبوم "لاله‌های سرخ2" اجرا خواهند شد.

فولادوند اضافه کرد: کیوان ساکت  قرار است آثار ارکسترالش را که گاهی با خواننده‌های مختلفی اجرا کرده بودند این‌بار با ارکستر بزرگ و تک‌نوازی خود ایشان اجرا کنند. این ارکستر در روزهای 31 ماه می و اول ماه ژوئن در کلیسای سن‌‌کلوتیو پاریس، یکی از تاریخی‌ترین ساختمان‌های فرانسه و در روز نهم ماه ژوئن در سالن آمفی‌تئاتر لوگان هال لندن به هنرنمایی می‌پردازد.

او تأکید کرد: در این کنسرت 10 اثر از کیوان ساکت، 3 کار از خودم به‌همراه آهنگ "ای ایران" با تنظیم بانو گلنوش خالفی دختر روح‌الله خالقی اجرا خواهند شد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در پایان هم گفت: گلنوش خالقی اولین رهبر گروه کُر ملی ایران پیش از انقلاب بوده است. ورژن اولیه آهنگ "ای ایران" را آقای روح‌الله خالقی پدر بزرگوار ایشان تنظیم کرده بودند و حالا گلنوش خالقی ورژن دوم این آهنگ را برای کُر بزرگ و ارکستر بزرگ آماده کرده‌اند که قرار است با ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی و گروه کر بهار اجرایش کنیم.

انتهای پیام/*

برچسب‌ها:

نظر شما