شناسهٔ خبر: 33062098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

در اولین کارگروه بهره‌وری وزارت صمت در سال 98 انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با سازمان مدیریت صنعتی

۱۳ / ۱۵ / ۲۷ / ۳۹ / ۶۷ / ۸۶

در اولین کارگروه بهره‌وری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 که همزمان با روز بهره‌وری انجام شد، تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان مدیریت صنعتی به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، برات قبادیان«معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت» و ابوالفضل کیانی بختیاری «مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی» در این مراسم که امروز چهارشنبه در سالن جلسات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این تفاهم نامه را امضا و مبادله کردند.

این تفاهم نامه در راستای دستیابی به تکلیف قانونی مندرج در بند (الف) ماده(5) قانون برنامه توسعه ششم و راهنمای مربوطه مبنی بر الزام به تأمین 33 درصد از رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری و پیاده سازی تکالیف قانونی در راستای تحقق اهداف ارتقای بهره‌وری و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت و همچنین به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و اجرایی موجود در سازمان مدیریت صنعتی به عنوان مجری طرح تحول بنگاه‌های اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از مؤثرترین پیشران های اقتصادی کشور، منعقد شد.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب این تفاهم نامه باید در راستای همکاری در استفاده از پتانسیل‌های ساختاری وزارتخانه شامل کمیته بهره‌وری، کارگروه کارشناسی بهره‌وری وزارتخانه و کارگروه‌های بهره‌وری در سازمان‌های تابعه و وابسته در جهت اجرای طرح گام بردارد.

حمایت از برگزاری کلاس‌ها و سمینارهای بهره‌وری، محوریت تشکیل و هدایت جلسات کارگروه تخصصی اجرای طرح جهت برنامه ریزی و نظارت مستمر بر مراحل اجرای طرح نیز از دیگر تعهدات این معاونت است.

برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی شرکت‌های مهندسی، بهره گیری از ظرفیت و توانایی انجمن‌ها و تشکل های خصوصی، تشکیل دبیرخانه طرح ستاد در تمامی نمایندگی های سازمان و ارایه گزارشات منظم نیز از جمله تعهدات سازمان مدیریت صنعتی در این تفاهم نامه است.

گفتنی است، در این کارگروه و مراسم امضای تفاهم نامه نمایندگان سازمان ملی بهره‌وری، اعضای کارگروه بهره‌وری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران انجمن‌ها و تشکل های بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

نظر شما