شناسهٔ خبر: 33059282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزینه‌های داخلی روی میز زنوزی؛

کدام مربی به نیمکت تراکتور نزدیک است؟

گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی فصل آینده تراکتورسازی پس از ترک تبریز از سوی جرج لیکنز بلژیکی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تیم فوتبال تراکتورسازی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر تحت مالکیت خصوصی که زمام این باشگاه در دست محمدرضا زنوزی بود، با هزینه‌های هنگفت و جذب ستارگان نامی داخلی و خارجی وارد لیگ هجدهم شد اما فرجام خوبی نداشت و با ناکامی به کار خود پایان داد. این تیم با سه مدیرعامل و سه سرمربی مختلف لیگ هجدهم را سپری کرد و در نهایت بدون مدیرعامل و با هدایت جرج لیکنز بلژیکی در مکان پنجم جدول جای گرفت تا ضمن حسرت ادامه‌دارش در رسیدن به قهرمانی، از دست‌یابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم ناکام بماند.

هواداران تراکتورسازی در جریان بازی تیم‌شان مقابل پارس جنوبی در تبریز با شعار "حیا کن، رها کن" حسابی از خجالت پیرمرد بلژیکی درآمدند ولی نیمچه امیدی در هفته پایانی برای برد مقابل فولاد و کسب سهمیه آسیایی در اهواز داشتند که این امر محقق نشد تا زمزمه‌های جدایی لیکنز بیش از هر زمان دیگری به گوش برسد. پس از خاتمه لیگ، شایعات قطع همکاری باشگاه تراکتورسازی با جرج لیکنز شروع و 24 ساعت بعد، با خروج این مربی از تبریز به اوج خود رسید.

گرچه هنوز باشگاه تراکتورسازی واکنشی به این شابعات نداشته اما اخبار دریافتی حاکی است رفتن لیکنز بازگشتی نخواهد داشت و درهمین راستا، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون سرمربی فصل آینده تراکتورسازی ایجاد و گزینه‌های مختلفی برای هدایت این تیم مطرح شده است. شنیده‌های ما حاکی از آن است که محمدرضا زنوزی برای فصل جدید روی سرمربیان داخلی متمرکز شده و از این رو، 3 مربی نیز شانس تصدی‌گری نیمکت سرخ‌پوشان را دارند.

در این میان، از علی دایی، علیرضا منصوریان و جواد نکونام به عنوان جانشینان احتمالی جرج لیکنز نام برده می‌شوند که شانس سرمربی سابق تیم ملی و سایپا بیشتر از دو گزینه دیگر می‌باشد. دایی در کنفرانس خبری قبل از دیدار تیمش برابر ماشین‌سازی با تمجید از فوتبال آذربایجان و علاقمندی‌اش به کار در تبریز، پالس‌های مثبتی را برای مدیران تراکتورسازی ارسال کرد و این اتفاق کافی بود تا از همان روز زمزمه‌های حضورش در تبریز به گوش برسد.



 

آقای گل فوتبال جهان، سابقه یک قهرمانی لیگ‌برتر، 3 قهرمانی جام حذفی و تجربه 2 دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه مربیگری خود دارد و از طرفی اردبیلی و آذربایجانی بودن وی نیز عاملی شده است تا یکی از گزینه‌های داخلی مدنظر مالک تراکتورسازان باشد.

علیرضا منصوریان، سرمربی سابق استقلال تهران و فعلی ذوب‌آهن اصفهان که سابقه قهرمانی جام حذفی با نفت تهران و نایب قهرمانی لیگ‌برتر با استقلال تهران را در کارنامه دارد، به عنوان گزینه دوم مالک تراکتورسازان نام برده می‌شود. البته منصوریان با ذوب‌آهن برای فصل جدید قرارداد دارد و بعید است سر از تبریز در بیاورد.

و اما گزینه سوم و آخر کسی نیست جز جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی سابق نساجی مازندران. وی در اولین تجربه سرمربیگری خود موفق شد ببرهای مازنی را پس از 24 سال راهی لیگ‌برتر کند اما در ادامه در پی اختلافاتی که با مدیران باشگاه نساجی پیدا کرد، از هدایت این تیم کنار رفت. مربی‌ای که در زمان حضورش در تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش نیز حاشیه‌هایی زیادی داشت که درنهایت مورد غضب مرد پرتغالی قرار گرفت و حضور در نیمکت تیم ملی را هم از دست داد.



جالب اینکه وی در دوران مدیریت مصطفی آجورلو نیز گزینه هدایت تراکتورسازی بود اما با فشار هواداران این تیم مبنی بر نداشتن تجربه و رزومه کافی باعث شد حضور این مربی جوان در تبریز منتفی شود. حال دوباره بعد از دو سال مجددا با وجود اینکه گفته می‌شود نامزد دستیار مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی است نام وی روی میز محمدرضا زنوزی قرار گرفته تا شاید این بار سرمربی تراکتور شود.

البته از روز گذشته که نام نکونام از طریق برخی رسانه‌ها برای هدایت تراکتورسازی منتشر شد این اتفاق بازخوردهای منفی زیادی بین پرشورها داشت تا مشخص شود این مربی جوان محبوبیتی برای حضور در تبریز ندارد. از طرفی، به اعتقاد بسیاری از هواداران تراکتورسازی، اگر بنا بر استفاده از مربی ایرانی روی نیمکت تیم‌شان باشد علی دایی مناسبت‌ترین گزینه است و او را به دو مربی دیگر ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما