شناسهٔ خبر: 33058936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تلاش نمایندگان برای برکناری نخست وزیر انگلیس

برخی منابع از تلاش برخی نمایندگان برای برکناری زودتر از موعد نخست وزیر انگلیس خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لورا کوئنسبرگ سردبیر سیاسی بی بی سی با انتشار پیامی در تویئتر نوشت: برخی نمایندگان حزب محافظه کار تلاش جدیدی را برای برکناری زودتر از موعد ترزا می نخست وزیر آغاز کرده اند، در این صورت ترزا می دیگر شانسی برای تلاش با هدف جلب حمایت نمایندگان از توافق برگزیت نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: تلاش های برخی نمایندگان موجب شده است تا شرایط برای ترزا می بدتر شود.
 
در حالی که ترزا می نخست وزیر انگلیس قصد دارد برای چهارمین بار توافق برگزیت را در پارلمان به رای بگذارد و حمایت نمایندگان را جلب کند ولی حزب کارگر انگلیس مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده است.
 
حزب کارگر انگلیس گفته است که از تلاش های ترزا می حمایت نخواهد کرد. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره گفت: ما نمی توانیم از این طرح حمایت کنیم چرا که اساساً مغایر با مذاکراتی است که قبلاً با دولت داشته ایم.
 
ترزا می روز پنجشنبه موافقت کرده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. با گذشت حدود ۳ سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز مشخص نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
 
منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما