شناسهٔ خبر: 33055857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ترکمان در گفتگو با آنا:

مطالبه از سازمان خصوصی‌سازی برای دانشجویان هزینه‌هایی داشت

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: مطالبه از سازمان خصوصی‌سازی برای فعالان دانشجویی هزینه‌هایی داشته است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح ترکمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: : مطالبه از سازمان خصوصی‌سازی از دو سال گذشته آغاز شده است در این مدت به تحقیق و بررسی موضوع خصوصی‌سازی به‌ویژه بحث خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی پرداخته‌ایم، این پیگیری‌ها برای فعالان دانشجویی هزینه‌هایی نیز داشته است و بارها مورد عتاب بعضی از افراد قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: عصر دیروز نشستی برای تشریح اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند پیرامون خصوصی‌سازی و حواشی آن نشست خبری برگزار شد.

بخشی از سخنان علی سنبلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز و محمدصالح ترکمان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی این دانشگاه را در ادامه می‌خوانید.

عده‌ای گفتند رسالت جنبش دانشجویی؛ پیگیری مشکلات کارگران نیست!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در این نشست با انتقاد از کسانی که مانع برگزاری نشست خصوصی‌سازی در مقابل کارخانه ماشین‌سازی شدند، اظهار کرد: در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به جای کارهای معمولی و روزمره، لباس کارگری پوشیدیم و به حمایت از کارگران پرداختیم در حالی که آنجا نیز عده‌ای با حضور در غرفه، از این اقدامات ناراحت شده و گفتند رسالت جنبش دانشجویی پیگیری مشکلات کارگران نیست.

علی سنبلی با انتقاد از برخی تشکل‌های دانشجویی و تاثیرگذار نبودن آن‌ها در عرصه زندگی تاکید کرد: در محیط دانشجویی با افرادی روبه‌رو هستیم که به کنج عزلت رفته و کاری به مبارزه با فساد ندارد. در قضیه اوقاف تبریز یکی از دانشگاه‌های مطرح استان اصلاً در جریان قضیه نبود و هنگامی که خواستار واکنش شدیم، به هیچ وجه اقدامی نکرد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای جهان شرکت‌های مادر را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند، گفت: شرکت ماشین‌سازی یکی از کارخانه‌های مادر در صنایع سنگین و نظامی ماست در همین جا خصوصی‌سازی این کارخانه جای بحث و شبهه است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند افزود: سیاست خصوصی‌سازی در کشور برای رونق تولید و پیشرفت صنعت بود اما امروز چنین موضوعی رخ نداده است.

سنبلی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با ریاست قوه قضائیه و حضورش در آن دیدار عنوان داشت: در دیدار اخیر با رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی واگذاری‌های انجام شده را فاجعه نامید و شدیداً قول پیگیری این موضوع را داد.

برخورد رئیس سازمان خصوصی‌سازی متکبرانه بود!

در بخش دیگری از این نشست، ترکمان با بیان اینکه واگذاری ماشین‌سازی خیانت است، اظهار داشت: پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده‌ایم که روند واگذاری ماشین سازی عادی نیست و بحث خیانت مطرح است.

وی با اشاره به رفتار رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در پاسخگویی به موضوع ماشین‌سازی، گفت: با انتشار نامه‌ای، خواستار شفاف‌سازی موضوع توسط آقای پوری‌حسینی شدیم اما ایشان با خوی متکبرانه‌ای از پاسخ خودداری کردند.

ترکمان با بیان اینکه بیش از ۹ ماه نسبت به واگذاری ماشین‌سازی تبریز کار مطالعاتی کرده‌اند، تاکید کرد: فردی یک‌شبه و بدون اطلاع مسئولان استان صاحب ماشین‌سازی شد و بعد از چند ماه وی را دستگیر کردند!

وی افزود: به گفته بسیاری از کارکنان کارخانه و صاحب نظران، قربانعلی فرخزاد توانایی اداره ماشین‌سازی را نداشت.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به تجمع اعتراضی دی ماه سال گذشته مقابل سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: این تجمع نقطه عطفی در بحث پیگیری‌ها بود و موجب شد تا ماشین‌سازی مجدداً واگذار نشود.

انتهای پیام/4107/4115/پ

نظر شما