شناسهٔ خبر: 33055811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳.۴ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده گلستانی پرداخت شد

R41471/P/S6,70/CT11

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسکندر اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت طوفان، بارش شدید باران، سیلاب و رانش زمین به مددجویان امداد استان اظهارداشت: 6 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان در این حوادث دچار آسیب شدند که خسارت در بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

وی افزود: براساس ارزیابی که کارشناسان بنیادمسکن استان انجام دادند سه هزار و 333 واحد مسکونی مددجویان امداد نیاز به تعمیر دارند و دو هزار و 972 واحد مسکونی نیز باید دوباره ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان داشت: عمده افرادی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند اکنون در منازل بستگان خود و یا در چادر سکونت دارند. کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویانی که واحدهای مسکونی‌شان دچار خسارت شده کمک هزینه ودیعه و اجاره مسکن پرداخت می‌کند. مبلغ کمک هزینه ودیعه مسکن در روستاها 6 میلیون تومان و در شهرها 12 میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض است.

وی گفت: به دلیل ماندابی چندین روزه در مناطق سیل‌زده استان، لوازم خانگی و اثاثیه منزل مددجویان نیز به شدت دچار آسیب شد. در این بخش تلاش می‌کنیم تا بخشی از لوازم خانگی اساسی سیل‌زدگان را تهیه کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

اسکندری بیان داشت: تاکنون 16 هزار و 686 قلم کالا و لوازم خانگی بین مددجویان سیل‌زده توزیع شده است. همچنین از محل کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیادمستضعفان نیز 800 پک لوازم خانگی به مددجویان امداد استان اختصاص پیدا کرد که تاکنون 591 سری از این لوازم خانگی به مددجویان اهدا شده است.

وی ادامه داد: در روزهای نخست وقوع سیل در استان نیز کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده اختصاص پیدا کرد که در مرحله نخست یک میلیارد و 700 میلیون تومان به سه هزار و 300 خانوار پرداخت شد. مرحله دوم کمک هزینه معیشتی نیز بین مددجویان توزیع و تاکنون سه میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان‌های مختلف به سیل‌زدگان گلستانی گفت: 21 استان در سیل اخیر کمک‌های خود را برای استان گلستان ارسال کردند. تاکنون هشت میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک نقدی مردم استان‌های دیگر و 347 میلیون تومان از کمک‌های مردم گلستان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما