شناسهٔ خبر: 33054617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حمایت دولت ازکسب و کارهای نوپا/معافیت مالیاتی مشروط استارتاپ

خبرگزاری تسنیم

معاون وزیر ارتباطات گفت: استارت آپ‌های کوچک با داشتن شرایطی، از برخی معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، امیر ناظمی در ارتباط با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره آئین نامه سند توسعه اقتصادی دیجیتالی مصوب هیئت وزیران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد، ایده های خود را به علت نگرانی از موضوعات مختلف از جمله بیمه و مالیات، عملیاتی نمی کنند، افزود: این آئین نامه تلاش دارد تا این موانع را برطرف کند و برای مدت کوتاهی معافیت هایی را برای صاحبان ایده قائل می شود تا بدون دغدغه آن را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، استارت آپ های کوچک تا زمانی که نوپا هستند با داشتن شرایطی، از برخی معافیت های بیمه ای و مالیاتی و همچنین از تامین مالی برخوردار می شوند.

ناظمی درباره شرایط استارت اپ ها برای برخورداری از این حمایت ها گفت: شرایط بهره مندی اینکه کمتر از سه سال از تاریخ تاسیس آن ها گذشته باشد و درآمد آن ها محدود و کمتر از 500 میلیون تومان در سال باشد و اینکه سطح سرمایه آن ها پائین باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: خیلی از منابع مالی دولتی در عمل، اجازه سرمایه گذاری خطرپذیر را ندارند اما در این آئین نامه این ویژگی دیده شده است که از منابع دولتی بتوانیم در قالب وام که به صندوق های خطرپذیر می دهیم آن را جبران کنیم. ­

نظر شما