شناسهٔ خبر: 33053739 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در قالب قراردادی صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 2 میلیاردی صندوق فناوری دانشگاه علم‌وصنعت برای تولید سرنگ اینفلیتو

71605

امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران دو قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد این دانشگاه در زمینه تولید سرنگ اینفلیتور و نیز قرارداد سرمایه‌گذاری بین مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

عباس طایب، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری پژوهش و فناوری دانشگاه با یکی از شرکتهای فناور مستقر در مرکز رشد برای تخصیص ۱۵ میلیارد ریال سرمایه و اخذ ۳۴ درصد از سهام شرکت امروز به امضا رسیده است، گفت: این قرارداد به منظور تأمین سرمایه در گردش شرکت تولیدی منعقد شده تا بتواند تولید انبوه محصول سرنگ اینفیلتور را محقق کند.

وی مأموریت صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه را حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و طرح‌های فناور پیشرفته که بخواهند به عرصه تولید برسند، دانست و گفت: این طرح‌ها مراحل تحقیقاتی را پشت سر گذاشته و برای تولید انبوه نیازمند حمایت مالی صندوق هستند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران برخی فعالیت‌های این صندوق را مشارکت با شرکتها، تخصیص وام در قالب قراردادهای مضاربه‌ای، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز و نیز بررسی ایده‌های افراد فارغ‌التحصیل و دانشجو که می‌تواند به محصول منجر شود، عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره ایده‌های برتر و رویدادهای کارآفرینی از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای حمایت صندوق از ایده‌های نو و فناورانه انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محققان یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران به دانش فنی سرنگ‌های اینفیلتور از جمله تجهیزات یک بار مصرف و پرکاربرد برای انجام عمل قلب دست یافته و خط تولید این محصول با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار سرنگ در سال را راه‌اندازی کرده‌اند.

صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم وصنعت ایران در راستای افزایش ظرفیت تولید این محصول و جلوگیری از خروج سالانه ۴.۵ میلیون یورو ارز از کشور اقدام به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی در تولید سرنگ اینفیلتور کرده است.

انتهای پیام

نظر شما