شناسهٔ خبر: 33052905 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کوپا آمه‌ریکا برزیل نهمین تلاش مسی برای فتح جام با آرژانتین

71549

ستاره آرژانتینی در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ برزیل فرصت دارد تا برای نخستین بار با آلبی سلسته عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لیونل مسی دوباره رهبر تیم ملی فوتبال آرژانتین برای یک چالش جدید خواهد بود. کاپیتان آلبی سلسته به دنبال فتح نخستین جام خود با تیم ملی است. کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ برزیل می‌تواند ستاره آرژانتینی را به این موفقیت برساند. مسی در بازی دوستانه مارس برابر ونزوئلا به تیم ملی بازگشت. او پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای آلبی سلسته بازی نکرده بود.

مسی در دیدار دوستانه مقابل مجارستان در آگوست ۲۰۰۵ در حالی که تنها ۱۸ سال داشت نخستین بار با پیراهن تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. او دو هفته بعد در یک بازی رسمی مقابل پاراگوئه به میدان رفت. پس از آن تنها توانست مدال طلای المپیک پکن را به دست آورد. این اتفاق با پیروزی یک بر صفر برابر نیجریه رخ داد.

ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۰۶ نخستین جام جهانی‌اش را تجربه کرد و کشورش در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر آلمان میزبان از صعود به دور بعد بازماند. مسی در این دیدار حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. یک سال بعد او کوپا آمه‌ریکا ۲۰۰۷ ونزوئلا را تجربه کرد و مسی برای نخستین‌بار فرصت فتح جام داشت. با این حال آرژانتین با سه گل در فینال مغلوب برزیل شد. مهاجم آرژانتینی ۹۰ دقیقه بازی کرد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ دوباره آرژانتین برابر آلمان شکست خورد. این بار آلبی سلسته تحت هدایت دیگو آرماندو مارادونا با چهار گل مقابل تیم یواخیم لوو تحقیر شد. یک سال بعد مسی کوپا آمه‌ریکا را به میزبانی آرژانتین تجربه کرد. تیمش برابر اروگوئه در ضربات پنالتی شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند. اروگوئه در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد.

در جام جهانی ۲۰۱۴ مسی سخت‌ترین ضربه دوران ورزشی را تجربه کرد. آرژانتین در وقت‌های اضافه با گل ماریو گوتسه در فینال مغلوب آلمان شد. مسی جایزه بهترین بازیکن جام را با بی تفاوتی دریافت کرد. او از ناکامی در کسب قهرمانی ناراحت بود.

تورنمنت بعدی، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۵ بود. آرژانتین تا فینال خوب ظاهر شد و برای قهرمانی باید به مصاف شیلی میزبان می‌رفت. بازی در ۱۲۰ دقیقه بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی دوباره آلبی سلسته مغلوب شد. مسی ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد اما گونسالو ایگواین و بانگا با از دست دادن ضربات‌شان اجازه ندادند ستاره آرژانتینی برای نخستین‌بار قهرمانی را با تیم ملی تجربه کند.

تلاش دوباره برای فتح جام ۱۲ ماه بعد اتفاق افتاد. کوپا آمه ریکا تنها یک سال بعد به مناسبت صد سالگی برگزار شد. این رقابت‌ها به میزبانی آمریکا بود. دوباره دو تیم شیلی و آرژانتین به فینال رسیدند و باز هم ضربات پنالتی قهرمان را تعیین کرد. مسی می‌خواست نخستین پنالتی را بزند اما ضربه‌اش را از دست داد تا شیلی دوباره قهرمان شود. این اتفاق باعث شد ستاره آرژانتینی از تیم ملی خداحافظی کند اما او پس از چند ماه از تصمیمش منصرف شد و باز هم پیراهن آلبی سلسته را بر تن کرد.

آخرین تلاش مسی برای کسب جام، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. آرژانتین برای صعود از مرحله گروهی به دردسر افتاد و در مرحله بعد با فرانسه روبه‌رو شد که عنوان قهرمانی در این بازی‌ها را به دست آورد. با وجود این که آرژانتین دو بار از خروس‌ها پیش افتاد در نهایت تیم ملی فرانسه پیروز آن دیدار شد. مسی در آن رقابت‌ها نمایش خوبی نداشت.

کوپا آمه ریکا پیش رو نهمین تلاش مسی برای فتح جام با آلبی سلسته است. کاپیتان آلبی سلسته این بار تحت هدایت لیونل اسکالونی برای قهرمانی رقابت خواهد کرد.

این بازی‌ها از بیست و پنجم خرداد به میزبانی برزیل آغاز می‌شود و آرژانتین در نخستین بازی‌اش به مصاف کلمبیا می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما