شناسهٔ خبر: 33050180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حکم اعدام خطیبان عربستانی بعد از انتشار پست توئیتری

بر اساس این گزارش عربستان سعودی بعد از ماه رمضان این سه روحانی به نام های العوده، القرنی و العمری را به جرم تروریسم متهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از MiddleEastEye، دولت عربستان سعودی به زودی سه تن از شخصیت های مذهبی این کشور را اعدام خواهد کرد. گفته می شود دولت عربستان این سه روحانی را به اقدام تروریستی محکوم کرده است.

 

بر اساس این گزارش عربستان سعودی بعد از ماه رمضان این سه روحانی به نام های العوده، القرنی و العمری را به جرم تروریسم متهم کرده است. منابع نزدیک به دولت سعودی می گویند حکم اعدام این افراد صادر شده است.

 

سلمان العوده در سال 2017 با انتشار پستی در شبکه توئیتر خواستار صلح بین عربستان و قطر شده بود. مقامات سعودی این اقدام وی را علیه امنیت ملی خودشان ارزیابی کردند. العوده در این پست نوشته بود خداوند میان قلب ها صلح و آشتی برقرار خواهد کرد.

 

القرنی واعظ سنی، نویسنده و استاد دانشگاه است و علی العمری نیز یک مجری معروف است. تابستان دو سال پیش این افراد از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.

 

در همین سال بسیاری از علما و امامان مساجد شیعیان دستگیر شدند. گفته می شود عربستان یک دوره اعدام گسترده علیه شیعیان آغاز کرده است.

نظر شما