شناسهٔ خبر: 33049775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد

میرجعفریان: مدیریت سهم ورزش دستگاه های اجرایی در ظرفیت های قانونی به خوبی انجام شود

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هر مدیر باید با توجه به گرایش های مختلف حوزه کاری اش توازن و تعادل را در انجام و تعادل منطقه ای در ارائه خدمات به خوبی انجام دهد و با استفاده مناسب از ظرفیت های قانونی و ایجاد فرصت بتواند به شهروندان خدمات ارائه دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به دیدار سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رفت.
در این دیدار میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و دغدغه های کاری این معاونت در کنار زیرساخت های حمل و نقل و زیرساخت های آموزشی، موضوع اوقات فراغت جوانان می باشد، بیان داشت: با توجه به معضلات اجتماعی که جوانان ما را تهدید می کند، اگر فضا و بستر مناسب برای این قشر فراهم نشود به مراتب هزینه های زیادی برای دولت و نظام در مواجهه با این آسیب ها ایجاد خواهد شد، لذا ایجاد زمینه مناسب برای اوقات فراغت جوانان، باعث سوق دادن جامعه به سمت سلامت آنان خواهد بود.
جعفریان با تاکید بر اولویت بندی خواسته های جوانان و عدم توجه به محدودیت های منابع مالی خاطرنشان کرد: پیگیری و اولویت بندی برنامه های جوانان توسط دستگاه ورزش انجام شود و مجموعه استانداری هم از این برنامه ها حمایت ویژه خواهد کرد.
وی گفت: آنچه که جنبه عمومیت دارد باید در ابتدا اولویت بندی شود و جنبه های اختصاصی در کنار برنامه ریزی بلند و کوتاه مدت در کنار حفظ توازن و تعادل انجام شود.
جعفریان خاطرنشان کرد: هر مدیر باید با توجه به گرایش های مختلف حوزه کاری اش، توازن و تعادل را در انجام و تعادل منطقه ای در ارائه خدمات انجام دهد و با استفاده مناسب از ظرفیت های قانونی و ایجاد فرصت ها بتواند به شهروندان خدمات ارائه نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، خواستار مدیریت یک درصد سهم ورزش دستگاه های اجرایی در ظرفیت قانونی شد که با نهادینه شدن این امر از ایجاد هزینه های غیرمتعارف جلوگیری و همچنین با توجه به ماهیت ورزش و جوانان در مدیریت فضاهای ورزشی دستگاه ها، استفاده مطلوبی از فضاهای ورزشی شود.
جعفریان با توجه به قشر گسترده فرهنگیان جامعه، خواستار توجه ویژه در بحث ورزش آنان شد و گفت: این مهم می تواند باعث شادابی و لطافت روح و روان معلمان شود.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه فرهنگ ورزش همگانی، از قبیل دوچرخه سواری باید نهادینه شود، افزود: استفاده از معابر و مکان های متروکه با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و تکلیلف برای شهرداری ها جهت اختصاص ورزش دوچرخه سواری برای شهروندان و برون رفت از زندگی ماشینی که آسیب های زیادی برای سلامت جسم و روح دارد، تاثیر بسزایی در نشاط و شادابی جامعه خواهد داشت.
در ابتدای این جلسه، مهران سرپرست با بیان اینکه امروز بالای 150 پروژه ورزشی در سطح استان وجود دارد ، افزود: تمامی موضوعات و مسایلی که در گذشته در خصوص پروژه های ورزشی اتفاق افتاده بود، خوشبختانه در دستگاه های قضایی حل و مرتفع شده است.
سرپرست از نکات قابل ملاحظه در استان را، مشارکت بخش خیرین در ورزش خواند و یادآور شد: استان خراسان جنوبی از نظر تعداد پروژه های خیرساز با وجود 79 پروژه رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه تمامی تصمیمات در خصوص پروژه ها در کمیسیون عمران اداره کل گرفته می شود و اینکه سال گذشته حدود 30 جلسه کمیسیون برگزار شده است ، خاطرنشان کرد: همه موضوعات، مطالبات و تصمیم گیری ها بخش عمرانی در کمیسیون عمران مصوب می شود و اداره کل با قوی تر کردن لایه های نظارتی، دیگر شاهد مشکلات گذشته نخواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه 17 استخر در سطح استان وجود دارد، افزود: با تخصیص اعتبارات سال 98، استخر شهرستان های سربیشه و خوسف در اولین فرصت به بهره برداری خواهد رسید و در زیرکوه با توجه به وجود استخر اداره کل نوسازی و مدارس از موازی کاری جلوگیری کردیم و ان شا الله در آینده ای نزدیک همه شهرستان ها حداقل یک استخر را خواهند داشت.
سرپرست، فعالیت سازمان های مردم نهاد اداره کل را نسبت به فعالیت سمن های مجموعه استانداری بیشتر خواند و گفت: با اجرای طرح ها و اختصاص اعتبارات طرح های ملی و استانی، برگزاری کارگاه ها و سمینار ها و مجمع خیرین ازدواج و حمایت های بلاعوض فعالیت های خوبی در این حوزه شکل گرفته است.
در این جلسه هاشمی، ناظر عالیه دفتر فنی وزارت ورزش و جوانان با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای پروژه ها در استان و کامل بودن مستندات و صورتجلسات، خواستار توجه و نظارت ویژه استان در اجرای پروژه کورت اسکواش که میزبان مسابقات بین المللی که در اسفند ماه در بیرجند برگزار می شود، شد.
در این جلسه محمد فرهادی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری ،نیما تاجریزی، رییس دفتر فنی و مهدی حاتمی ، مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز حضور داشتند.

نظر شما