شناسهٔ خبر: 33049640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون وزير ارتباطات مطرح کرد؛

حمايت دولت از کسب و کارهاي نوپا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون وزير ارتباطات گفت: استارت آپ‌هاي کوچک با داشتن شرايطي، از برخي معافيت‌هاي بيمه‌اي و مالياتي برخوردار مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا، امير ناظمي در ارتباط با تحريريه بخش خبري 21 شبکه يک سيما درباره آئين نامه سند توسعه اقتصادي ديجيتالي مصوب هيئت وزيران با اشاره به اينکه بسياري از افراد، ايده هاي خود را به علت نگراني از موضوعات مختلف از جمله بيمه و ماليات، عملياتي نمي کنند، افزود: اين آئين نامه تلاش دارد تا اين موانع را برطرف کند و براي مدت کوتاهي معافيت هايي را براي صاحبان ايده قائل مي شود تا بدون دغدغه آن را اجرايي کنند.
وي ادامه داد: بر اساس اين مصوبه، استارت آپ هاي کوچک تا زماني که نوپا هستند با داشتن شرايطي، از برخي معافيت هاي بيمه اي و مالياتي و همچنين از تامين مالي برخوردار مي شوند.
ناظمي درباره شرايط استارت اپ ها براي برخورداري از اين حمايت ها گفت: شرايط بهره مندي اينکه کمتر از سه سال از تاريخ تاسيس آن ها گذشته باشد و درآمد آن ها محدود و کمتر از 500 ميليون تومان در سال باشد و اينکه سطح سرمايه آن ها پائين باشد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران اضافه کرد: خيلي از منابع مالي دولتي در عمل، اجازه سرمايه گذاري خطرپذير را ندارند اما در اين آئين نامه اين ويژگي ديده شده است که از منابع دولتي بتوانيم در قالب وام که به صندوق هاي خطرپذير مي دهيم آن را جبران کنيم.

نظر شما